مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان:

تقویت زیرساخت های گردشگری دریایی بندر کوهستک برای دوران پساکرونا

۱۳۹۹/۰۵/۰۵ - ۱۱:۱۷:۴۱
کد خبر: ۱۰۳۴۷۶۷
تقویت زیرساخت های گردشگری دریایی بندر کوهستک برای دوران پساکرونا
مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان، که حسین رئیسی منتخب مردم شرق استان در مجلس یازدهم را در سفر به بندر کوهستک همراهی می کرد بر لزوم شتاب بخشیدن به فعالیت های توسعه دریا محور هم راستا با فعالیت های شیلاتی و صیادی در این بندر تاکید کرد و گفت: از هرگونه طرح و برنامه ای که با محوریت فعالیت های دریا پایه تدوین شده و در رونق معیشت جامعه محلی تاثیر گذار باشد استقبال می کنیم.

به گزارش خبرگزاری برنا در  هرمزگان، حسین رئیسی  با بیان اینکه توجه مجلس یازدهم به تقویت معیشت مردم با اجرای پروژه های مهمی معطوف شده که هم برای جوانان منطقه ایجاد اشتغال نماید و هم ارزش افزوده در پی داشته باشد.

وی اظهارداشت: موضوع مورد مطالعه در مجلس توانمند سازی جوامع  محلی مناطق است تا ضمن ایجاد فرصت های جدید شغلی برای جوانان بتوانیم با رفع موانع و چالشها، مشاغلی که سفره معیشت مردم منطقه در گذشته بوده است را تقویت کنیم .

نماینده مردم شرق استان هرمزگان در مجلس یازدهم با بیان اینکه در راستای توسعه بنادر کوچک چون کوهستک در سه بخش برنامه هایی خود را دنبال خواهیم کرد عنوان داشت: با شیوه های نوین آبزی پروری، مثل پرورش ماهی درقفس، پرورش ماهی در ساحل و پرورش میگو تلاش خواهیم کرد، مجوزهایی را برای آن دسته از متقاضیانی که تاکنون موفق به  اخذ مجوز فعالیت نشده اند دریافت  نماییم .

حسین رئیسی حفظ و بهبود ذخایر آبزیان، توسعه تجارت دریایی و توسعه زیر ساخت های بنادر شرق استان را از مهمترین برنامه های کاری خود عنوان کرد و اظهارداشت: افزون بر این موارد پروژه های  بزرگ صنعتی در حوزه نفت و همچنین احداث شهرک های صنعتی در منطقه جانمایی شده که گسترش دهنده ظرفیت اقتصادی منطقه و ایجاد ارزش افزوده را در برخواهد داشت و می تواند کمک شایانی به توانمندی سازی جامعه محلی کند.

مدیر کل بنادر و دریانوردی هرمزگان، نیز در این سفر بر لزوم شتاب بخشیدن به فعالیت های دریا محور هم راستا با فعالیت های شیلاتی و صیادی در منطقه  تاکید کرد و گفت: از هر گونه طرح و برنامه ای که با محوریت فعالیت های دریا پایه ارائه شود و در رونق معیشت جامعه محلی تاثیر گذار باشد استقبال می کنیم.

علی رضا محمدی کرجی ران با اشاره به قابلیت های گردشکری دریایی بندر کوهستک و بنادر شرق استان تقویت زیر ساخت های گردشگری دریایی بندر کوهستک برای دوران پساکرونا در کنار توسعه فعالیت های تجاری را یکی از مهمترین اولویت های کاری خود برشمرد و خاطر نشان کرد: باتوجه به تمرکز برنامه ششم توسعه برروی سواحل مکران سازمان بنادر و دریانوردی برنامه های جامع و توسعه ای را برای بنادر کوچک این منطقه در دست اجرا دارد .

مدیر کل بنادر و دریانوردی هرمزگان در بخش دیگری از سخنان خود به اتمام ساخت یک فروند اسکله با طول 20 ، عرض 5 و ارتفاع یک متر به منظور انجام خدمات گردشگری دریایی در بندر کوهستک اشاره کرد و از بهره برداری  از این اسکله در هفته دولت سال جاری خبر داد .

در سفر به بندرکوهستک حمید رضا محمد حسینی مدیر اداره بنادر و دریانوردی شهید باهنر و محمد رضا پور رجبی معاون فنی و نگهداری اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان، محمدی کرجی ران را همراهی می کردند .

شایان ذکر است بندر کوهستک بندری با کاربری صیادی در فاصله 140 کیلومتری بندرعباس واقع شده است و علاوه بر فعالیت های صیادی لنج های باری نیز در این بندر تردد نموده و از رویه ملوانی در امر واردات کالا استفاده می شود.

نظر شما