مدیرکل شیلات هرمزگان:

هرمزگان توان بالایی در پروش ماهی در قفس دارد

۱۳۹۹/۰۵/۱۳ - ۱۲:۰۷:۴۴
کد خبر: ۱۰۳۸۸۱۲
هرمزگان توان بالایی در پروش ماهی در قفس دارد
مدیر کل شیلات هرمزگان، با اشاره به اینکه خوشبختانه استان هرمزگان توان بالایی در پروش ماهی در قفس(دریا)دار گفت: مناطقی همچون قشم،هرمز، بندرلنگه، ابوموسی، جاسک و سیریک از ظرفیت های ویژه ای برخوردار هستند.

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان، عبدالرسول دریایی از پروش ماهی در قفس به عنوان یکی از طرح های مهم و موفق اقتصاد مقاومتی یاد کرد و گفت: پرورش ماهی در قفس(دریا) در دهه ۸۰ از جزیره هنگام آغاز شده و در سالهای اخیر با حمایت دولت، توسط بخش خصوصی بالغ بر ۵۰  قفس در استان خوشبختانه به چرخه تولید وارد شده است .

وی تصریح کرد: در فاز اول مطالعات بالغ بر ۱۲ هزار هکتار اراضی پشتیبانی پرورش ماهی در دریا شناسایی شده که خوشبختانه توانسته ایم توفیقات خوبی در این زمینه داشته باشیم .

دریایی با بیان اینکه بیشترین ظرفیت این صنعت بین استان های جنوبی کشور  است که برای استان هرمزگان تا پایان برنامه ششم توسعه، بالغ بر ۴۰ هزار تن پیش بینی شده است .

این مقام مسئول تصریح کرد: تا کنون برای تولید  بالغ بر ۱۰۵ هزار تن پروش ماهی در قفس(ردیا) در استان هرمزگان مجوز صادر شده است .

مدیر کل شیلات هرمزگان با باین اینکه تا انتهای سال ۹۸ حدود ۶۰ مجوز پروش ماهی در دریا و یازده مجوز تکثیر ماهیان دریایی در استان صادر شده است افزود:  همچنین گونه های سوکلا، صبیتی،سی باس، حلواسفید ، شانک اروپایی،هامور و راشگو را مناسب پروش ماهی در قفس برای خلیج فارس خواند .

وی نیازمند بودن این صنعت به تخصیص ارز دولتی را یکی از ملزمات امروز این صنعت خواند و گفت: توسعه و خودکفایی این صنعت نیازمند تخصیص ارز دولتی و همچنین حمایت همه جانبه مسئولان دولتی است که در صورت تحقق این مهم شاهد اتفاقات خوبی در مسیر جهش تولید و خودکفایی صنعت پروش ماهی در دریا خواهیم بود .

این مقام مسئول عدم تخصیص ارز دولتی،اعطا نشدن نشان تسهیلات بانکی کم بهره،مقررات سخت گیرانه بانکی برای اعطای تسهیلات،تخصیص ناکافی اعتبارات عمرانی مورد نیاز برای مطالعات و ایجاد زیر ساخت ها، مقررات سخت گیرانه وزارت صمت در قبال این پروژه اقتصاد مقاومتی برای واردات بخشی از تجهیزات و کالاهای مورد نیاز این صنعت، عدم پوشش بیمه ایی مناسب و … را از  اهم مشکلات و چالشهای پیش روی صنعت تکثیر و پروش ماهیان دریایی در استان هرمزگان خواند .

دریایی همچنین در پایان ورود جامعه صیادی به صنعت آبزی پروری استان را موفقیت آمیز خواند و خاطرنشان کرد: هرمزگان علاوه بر برخورداری از تعاونی های نمنونه صیادی در کشور ،خوشبختانه توانست نمونه های خوبی نیز در زمینه آبزی پروری به خود اختصاص دهد که بعضاَ از صیادانی هستند که به آبزی پروری ورود کرده اند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز