مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان هرمزگان خبر داد:

افتتاح باند دوم جاده تازیان به بندرعباس

۱۳۹۹/۰۵/۱۴ - ۰۹:۴۳:۵۷
کد خبر: ۱۰۳۹۲۶۶
مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان هرمزگان،از افتتاح باند دوم جاده تازیان به بندرعباس خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان، یوسف عابدینی با اشاره به افتتاح باند دوم جاده تازیان – بندرعباس افزود:این محور یکی از مهمترین پروژه‌های استان هرمزگان می باشد که موجب سهولت سفر و کاهش طول مسیر از شهر تازیان به شهر بندرعباس می شود و به دلیل کوتاه شدن فاصله بین دو مسیر،کاهش استهلاک وسائط نقلیه ،دسترسی آسان،امنیت کاربران جاده ای و کاهش تصادفات از جمله مزایای اجرای این پروژه می باشد.

وی ابراز داشت: این جاده ارتباطی با تلاش و مشارکت شرکت پالایش نفت بندرعباس و اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان هرمزگان احداث شده است و هدف از احداث این جاده رفع مشکلاتی همچون وجود پیچ ها و گردنه های خطرناک و نیز عبور و مرور وسائط نقلیه سبک و سنگین برای رفت و آمد مردم و اهالی محلی به شهر بندرعباس می باشد.

عابدینی تاکید کرد: این پروژه با امضای تفاهم نامه بین اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای هرمزگان و مدیریت شرکت پالایش نفت بندرعباس در دو فاز با هزینه 45 میلیارد تومان اجرا شده است و طراحی، روکش لایه دوم، ایمن سازی(نصب علائم و تابلو) و خط کشی این مسیر بر عهده اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان بوده است که به عنوان کارفرما به انجام رسیده است.

وی با بر شمردن ویژگی های این مسیر که به طول 25 کیلومتر و با عرض 11 متر ساخته شده است گفت: جمعا 33 پل در این جاده احداث شده است و با احداث باند دوم این محور، بار ترافیکی روستاهای جمال احمد، شهرو، کنارو و شهر تازیان به شکل چشم گیری کاسته شده است و در حال حاضر این محور به صورت دو بانده مورد استفاده کاربران جاده ای قرار دارد.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان، کاهش هزینه در جهت صدمات ناشی از زیانهای اقتصادی تصادفات را بسیار حائز اهمیت دانست و تاکید کرد: این هزینه کمتر از هزینه صرف شده در جهت جبران زیانهای وارده به خانواده های فوتی یا جرحی تصادف می باشد.

یوسف عابدینی ، مشکلات تردد وسائط نقلیه در جاده تازیان، خصوصاً در محدوده روستای جمال احمد را  یکی از 22 نقطه مهم حادثه خیز در استان برشمرد که سالیانه تعداد زیادی مصدوم و کشته به دنبال داشته است و تصریح کرد: با احداث یک میدان در این مسیر و همچنین افزایش ایمنی جاده با نصب علائم و تابلوها و ایجاد روشنایی لازم ، مشکلات موجود این نقطه حادثه خیز برطرف شده است.

نظر شما