استاندار هرمزگان در ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا:

برخورد با متخلفان طبق مجازات های تعیین شده ستاد ملی مقابله با کرونا

۱۳۹۹/۰۵/۲۱ - ۰۷:۵۶:۰۰
کد خبر: ۱۰۴۲۲۲۶
برخورد با متخلفان طبق مجازات های تعیین شده ستاد ملی مقابله با کرونا
استاندار هرمزگان گفت: برای اینکه ابتلا به بیماری کرونا همچنان کاهش یابد، رعایت پروتکل های بهداشتی بسیار مورد تأکید است و مردم باید به دقت این موارد به ویژه استفاده از ماسک، فاصله گذاری و عدم برگزاری تجمعات را رعایت کنند.

به گزارش خبرگزاری برنا در  هرمزگان،فریدون همتی عنوان کرد: طی هفته‌های اخیر شاهد روند نزولی و کاهش ابتلا به بیماری کرونا در استان هرمزگان هستیم که این امر نتیجه رعایت مناسب توصیه ها و پروتکل های بهداشتی از سوی مردم، عدم برگزاری تجمعات و مراسمات عروسی و ختم و استفاده از ماسک در اماکن عمومی است.

وی ادامه داد: برای اینکه روند نزولی و کاهش ابتلا به کرونا در هرمزگان ادامه پیدا کند، باید همچنان مردم با جدیت تمامی توصیه ها و اصول بهداشتی به ویژه استفاده از ماسک، فاصله گذاری فیزیکی و اجتماعی، در خانه ماندن و عدم حضور در مکان های عمومی را رعایت کنند.

استاندار هرمزگان افزود: در تمامی محیط های کار و اشتغال از جمله ادارات، سازمان ها، بنگاه‌های اقتصادی و تولیدی، کارگاه ها، پاساژها، بازارها و اصناف مختلف باید همچنان با دقت و جدیت تمامی پروتکل های بهداشتی رعایت شود و با تخلفات نیز برخورد خواهد شد. 

همتی تصریح کرد: از سوی ستاد ملی مقابله با کرونا، مجازات هایی برای متخلفان پروتکل های بهداشتی در حال تدوین است تا این مجازات ها موجب ضمانت اجرایی رعایت این دستورالعمل ها باشد و با افراد متخلف طبق قانون برخورد شود.

وی گفت: تمامی مدیران و مسئولان وظیفه دارند بر محیط کار حوزه خود نظارت دقیق و جدی داشته باشند تا پروتکل های بهداشتی رعایت شود و در صورت عملکرد ضعیف مدیران ضمن تذکر جدی به آنان، برخورد قانونی نیز صورت خواهد گرفت. 

استاندار هرمزگان خاطرنشان کرد: بازرسی ها و نظارت ها باید همچنان به صورت گسترده، منظم و مستمر تداوم داشته باشد و برگزاری هرگونه تجمع، از جمله مراسم های عروسی، ختم و دورهمی ها همچنان در سراسر هرمزگان ممنوع است.

همتی تاکید کرد: برای اینکه ابتلا به بیماری کرونا همچنان کاهش یابد، رعایت پروتکل های بهداشتی بسیار مورد تأکید است و مردم باید به دقت این موارد را رعایت کرده و نیز از تجمعات جلوگیری کنند و سفرهای غیرضروری نداشته باشند و تا جایی که امکان دارد در خانه بمانند.

وی اضافه کرد: برای نظارت بر اجرای صحیح پروتکل های بهداشتی در مبادی ورودی و خروجی، باید نماینده ثابت از سوی فرمانداری بندرعباس در مبادی ورودی و خروجی و حمل و نقل دریایی، هوایی و ریلی استان استقرار یابد تا در این خصوص کنترل جدی صورت گیرد.

استاندار هرمزگان بیان داشت: از اهالی رسانه در استان هرمزگان به جهت اقدامات پیشگیرانه و اطلاع رسانی مناسب در مقابله با کرونا، تشکر و قدردانی می نمایم و شورای اطلاع رسانی استان، شورای هماهنگی روابط عمومی های هرمزگان، صداوسیما و سایر رسانه‌ها، روند آگاهی بخش و آموزش مردم در راستای رعایت توصیه ها را همچنان ادامه دهند و برنامه های نوین به مناسبت ماه های محرم و صفر نیز ارائه و تدوین شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز