مدیر عامل منطقه ویژه اقتصادی خلیج فارس خبر داد:

یک گام تا اجرای پروژه انتقال پساب تصفیه‌خانه بندرعباس

۱۳۹۹/۰۵/۲۲ - ۱۰:۲۸:۱۲
کد خبر: ۱۰۴۲۸۶۷
یک گام تا اجرای پروژه انتقال پساب تصفیه‌خانه بندرعباس
مدیر عامل منطقه ویژه اقتصادی خلیج فارس، گفت:طرح انتقال پساب فاضلاب بندرعباس به منطقه ویژه اقتصادی خلیج‌فارس برای استفاده صنایع غرب و پالایشگاه بندرعباس نه تنها جنبه‌ اقتصادی که جنبه‌های اجتماعی و محیط زیستی فراوانی دارد و می‌تواند چالش ورود پساب به دریا را پس از سال‌ها به اتمام برساند.

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان،حسن خلج طهرانی با بیان اینکه  اهداف و برنامه‌های تدوین شده در سال‌جاری برای تحقق و اجرای منویات مقام معظم رهبری در راستای جهش تولید، با هدایت و موافقت سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران و پیگیری مستمر استاندار محترم استان هرمزگان در راستای تحقق این شعار گام برمی‌دارد، اظهار داشت:  این مجموعه برای تأمین زیرساخت‌ها در راستای جذب سرمایه‌گذار و افزایش و جهش در تولید صنایع مستقر در منطقه، پروژه انتقال پساب تصفیه‌خانه بندرعباس و خرید پساب فاضلاب برای تهیه آب صنایع را به عنوان یکی از اولویت‌های مهم کاری خود قرار داده است.

وی عنوان کرد: مشکل ورود پساب فاضلاب بندرعباس به دریا سالیان طولانی یکی از چالشی‌ترین معضلات شهری این شهرستان بود که بوی نامطبوع آن در اطراف خورهای شهر به‌ویژه خور گورسوزان و همچنین چهره نازیبایی که به ساحل بندرعباس داده بود باعث نارضایتی شهروندان شده و یکی از اساسی‌ترین مطالبات آن‌ها در سال‌های متمادی بوده است. منطقه ویژه اقتصادی خلیج‌فارس امید دارد بتواند این پروژه را با ارائه یک پکیج یکپارچه که شامل توسعه و بازسازی شبکه، ارتقا پمپاژ و بازسازی، ارتقا و ساماندهی تصفیه‌خانه فعلی، خط انتقال و پمپاژ پساب و شیرین‌سازی این پساب تا حد عمومی مورد درخواست صنایع، به بهره‌برداری برساند و آب مورد نیاز صنایع غرب بندرعباس را تأمین کند.

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی خلیج‌فارس با بیان اینکه افق نیاز آب منطقه ویژه خلیج‌فارس در طول روز ٢٢٠ هزار مترمکعب است، گفت: انتقال پساب فاضلاب بندرعباس به منطقه ویژه اقتصادی خلیج‌فارس برای استفاده آب صنایع غرب و پالایشگاه بندرعباس در دستور منطقه ویژه است که در حال حاضر با پیگیری مسرانه این مهم در حال رصد است.

وی عنوان کرد: منطقه ویژه خلیج‌فارس به نمایندگی از ایمیدرو و شرکت‌های مستقر در منطقه ویژه خلیج‌فارس مانند فولاد هرمزگان، فولاد کاوه، صبا فولاد، مادکوش ، ملی مس ایران ، ستاره سیمین هرمز( کنسرسیوم 10 میلیون تن فولاد ) و پالایشگاه نفت بندرعباس که نیازمند آب هستند در قالب یک کنسرسیوم، شرکت تأمین توسعه و زیرساخت را در حال تشکیل دارند و سهامداران این شرکت هستند، منطقه ویژه هم مثل دیگر اعضا به‌اندازه بقیه سهامدار این شرکت شده است. وظیفه این صندوق کارهای اولیه برای خرید آب تضمینی از شرکت ژرف کار جم و احداث واحد شیرین سازی آب از پساب بندرعباس و دیگر زیرساخت از جمله برق و .... است.

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی خلیج‌فارس،در راستای روند اجرایی این پروژه تشریح کرد: این پروژه تا مرحله آماده‌سازی قرارداد نیز پیش رفته است.

خلج طهرانی افزود: صورت جلسه تشکیل شرکت به امضای کلیه اعضا رسیده و مراحل قانونی تشکیل شرکت با پشتیبانی آقایان دکتر غریب پور و دکتر همتی به سرعت آغاز خواهد گردید.

نظر شما