مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی هرمزگان گفت:

شرکت‌های پیمانکاری باید به همه تعهدات خود طبق قرارداد در برابر کارگر عمل کنند.

۱۳۹۹/۰۵/۲۳ - ۱۳:۲۶:۴۰
کد خبر: ۱۰۴۳۴۶۳
شرکت‌های پیمانکاری باید به همه تعهدات خود طبق قرارداد در برابر کارگر عمل کنند.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی هرمزگان گفت: بدون شک احقاق حقوق کارگران یکی از مطالبات به حق کارگران است که به دور از هرگونه جهت گیری در دستور کار اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی هرمزگان است.

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان،هادی ابراهیمی افزود: بدون شک احقاق حقوق کارگران یکی از مطالبات به حق کارگران است که به دور از هرگونه جهت گیری در دستور کار  اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی هرمزگان است.

وی در خصوص پیگیری حقوق عقب افتاده کارگران شهرداری بندرعباس اظهارداشت: در نشست های متعدد با  شهردار بندرعباس در خصوص لزوم پرداخت به موقع و کامل حقوق کارگران توسط شرکت های پیمانکار صحبت شده است.

وی تاکید کرد: حقوق و مزایای کارگران شهرداری باید بر اساس جدول مزد دستگاه پیمان دهنده و منطبق با طرح طبقه بندی مشاغل که به تأیید اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان رسیده، پرداخت شود.

 ابراهیمی با بیان اینکه در هیچ شرایطی عدم پرداخت حقوق کارگران قابل گذشت و نادیده گرفتن نیست، اضافه کرد: شرکتهایی که به تعهدات خود در این زمینه عمل نکردند رد صلاحیت و به مراجع قضایی معرفی شدند.

وی تاکید کرد: شهرداری پرداخت حق و حقوق کارگران را در اولویت قرار دهد.

ابراهیمی تصریح کرد: طرح طبقه بندی مشاغل باید برای کارگران شهرداری از زمانی که کارگر با شرکت پیمانکاری قرارداد بسته، اجرا و پایه سنواتی نیز  لحاظ شود.

ابراهیمی با بیان اینکه بدون شک پرداخت حقوق کارگران خواسته همه مسولان است از رسانه ها خواست که بحق در این رابطه ورود کنند و هر جا که حق وحقوق پرداخت نشده کارگری از دید بازرسان این اداره کل با توجه به جهت تعداد کم بازرسان کار و وجود کارگاههای زیاد، پنهان مانده را به اداره کار گزارش دهند تا در سریع ترین زمان ممکن این امر توسط این اداره کل پیگیری شود.

وی ضمن تقدیر از نقش ارزنده رسانه ها اظهار داشت: گاهی افرادی که بیشتر خود را فعال فضای مجازی می نامند، به دلیل ناآگاهی، مطالبی نادرستی را نیز درباره حوزه وظایف این اداره کل منتشر می کنند که باید آگاهی و مطالعه بیشتری در این زمینه داشته باشند.

ابراهیمی تاکید کرد: با وجود انتشار گاه به گاه این گونه مطالب که در مواردی بار حقوقی نیز دارد تاکنون از هیچ خبرنگاری شکایت نکرده و چنین رویه نیز نداریم.

وی اضافه کرد: برخی خبرنگاران نیز با نگاه تخصصی به این حوزه می پردازند که این نگاه بسیار کمک کننده است و از نقدها، پیشنهادها و راهکارهای آنان برای رفع مسایل و مشکل ها استقبال می‌کنیم.

مدیرکل تعاون،کار و رفاه اجتماعی هرمزگان در بخش دیگری از سخنان خود بیان داشت: اطلاع رسانی و آموزش یکی از رسالت های مهم این اداره کل است که با توجه به اهمیت این موضوع،  در یکسال گذشته میزان آموزش‌ها به مخاطبان افزایش یافته و از ظرفیت شبکه‌های اجتماعی هم برای این منظور استفاده می شود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز