استاندار هرمزگان در ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا:

ابلاغ دستورالعمل اصول بهداشتی هیئت‌های عزاداری در ماه محرم

۱۳۹۹/۰۵/۲۶ - ۰۸:۵۸:۲۹
کد خبر: ۱۰۴۴۵۳۰
ابلاغ دستورالعمل اصول بهداشتی هیئت‌های عزاداری در ماه محرم
استاندار هرمزگان گفت: برای عزاداری در ماه محرم دستورالعمل های بهداشتی از سوی ستاد ملی مقابله با کرونا تعیین شده است و از هیئت‌های عزاداری می‌خواهیم این دستورالعمل‌ها را با دقت رعایت کنند تا هم مراسم‌های عزاداری برگزار شود و هم سلامت مردم حفظ شود.

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان،فریدون همتی در نشست ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا در هرمزگان، عنوان کرد: ضمانت اجرایی رعایت پروتکل های بهداشتی در سطح ادارات، بنگاه‌های اقتصادی و تولیدی، واحدهای صنفی و خدمات دهنده به مردم، از سوی ستاد ملی مقابله با کرونا تدوین شده که در آن تکالیفی برای ارائه دهندگان و دریافت کنندگان خدمات و همچنین مدیران مجموعه ها تعیین شده است.

وی ادامه داد: این ضمانت های اجرایی، موجب تقویت و افزایش رعایت دستورالعمل های بهداشتی خواهد شد و با ابلاغ این تکالیف، باید آن را به صورت گسترده و صحیح اجرایی کنیم، چون منجر به افزایش سلامت مردم و مقابله موثر با ویروس کرونا خواهد شد.

استاندار هرمزگان افزود: برای عزاداری در ماه محرم دستورالعمل های بهداشتی از سوی ستاد ملی مقابله با کرونا تعیین شده است و از هیئت‌های عزاداری می‌خواهیم این دستورالعمل‌ها را با دقت رعایت کنند تا هم مراسم‌های عزاداری برگزار شود و هم سلامت مردم حفظ شود.

همتی تصریح کرد: با توجه به شرایط استان هرمزگان، همچنان برپایی هرگونه تجمع و برگزاری مراسمات عروسی و ختم در سراسر استان هرمزگان ممنوع است.

وی گفت: اعمال محدودیت‌های گروه‌های شغلی سطح سه و چهار در شهرستان‌های دارای وضعیت قرمز شیوع بیماری کرونا در هرمزگان تمدید شد.

استاندار هرمزگان خاطرنشان کرد: از همه فرمانداران می خواهیم تا با کمک شبکه بهداشت و درمان و نیروی انتظامی، نظارت های گسترده، دقیق و مستمری در شهرستان ها داشته باشند تا پروتکل ها به صورت مناسب اجرایی و محدودیت ها نیز اعمال شود.

همتی اظهار داشت: با توجه به رعایت مناسب پروتکل های بهداشتی، استفاده از ماسک و فاصله گذاری، طی هفته های اخیر شاهد کاهش روند ابتلا به بیماری کرونا در استان هرمزگان هستیم و برای اینکه این روند ادامه پیدا کند باید همچنان این موارد با دقت به ویژه در اماکن عمومی، محیط های اجتماعی، ادارات، اصناف، بازارها و پاساژها از سوی مردم رعایت شود.

وی بیان داشت: ارائه خدمات غیرحضوری به مردم، از طریق دولت الکترونیک و با استفاده از ظرفیت فضای مجازی و سایت های اینترنتی در استان در حال افزایش است که باید این امر هر چه بیشتر وسریع تر شود تا مراجعه مردم به ادارات کاهش یافته و مردم بتوانند خدمات را به صورت غیرحضوری دریافت کنند.

استاندار هرمزگان تاکید کرد: هرچه بتوانیم بیشتر پروتکل های بهداشتی به ویژه استفاده از ماسک، فاصله گذاری اجتماعی و عدم برپایی تجمعات را رعایت کنیم، میزان ابتلا به بیماری کرونا نیز کاهش خواهد یافت.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز