معاون وزیر و رئیس سازمان سوادآموزی وزارت آموزش و پرورش:

هرمزگان در شاخص های سواد آموزی جایگاه خیلی خوب را در کشور دارد 

۱۳۹۹/۰۵/۳۰ - ۱۳:۲۳:۵۷
کد خبر: ۱۰۴۶۹۱۵
هرمزگان در شاخص های سواد آموزی جایگاه خیلی خوب را در کشور دارد 
معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: نرخ با سوادی استان هرمزگان به میانگین کشوری بسیار نزدیک است و در ارزیابی از 25 شاخص سواد آموزی، جایگاه خیلی خوب را در کشور دارد. 

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان، شاپور محمد زاده در جلسه با اعضای ستادی نهضت سواد ستادی در اداره کل و نیز با روئسای سواد آموزی مناطق پرجمعیت آموزش و پرورش هرمزگان گفت: با توجه به نتایج ارزیابی های وزارت آموزش و پرورش، استان هرمزگان موفق به کسب رتبه خیلی خوب و قابل تقدیر در بین استان های کشور شده است .

وی افزود: این شاخص ها مشتمل بر 25 عنوان می باشد که در سطح کشور مورد ارزیابی قرا می گیرند و از آنجایی که با تلاش خوب ادارات سوادآموزی هرمزگان، نرخ باسوادی استان مطابق میانگین باسوادی کشور است، رتبه خیلی خب را کسب کرده است.

محمدزاده ادامه داد: از مهمترین شاخص های مورد ارزیابی می توان به عملکرد شورای پشتیبانی استان، آموزش و توانمندسازی نیروی انسانی، مسئولیت پذیری مدیران مدارس، همکاری معلمان در سواد آموزی، مشارکت سایر دستگاه ها درون استانی، تحقق حجم ابلاغی سال وبرنامه تبلیغی وترویجی (حضور در صدا وسیما ومطبوعات) اشاره کرد.

رئیس سازمان سوادآموزی وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد: اجرای طرح آموزشی اولیاء بیسواد مدارس، نظارت، بازدید و عملکرد گروه بهبود کیفیت سواد آموزی، هزینه کرد منابع مالی طبق ابلاغیه های سازمان و همچنین مستند سازی ونوآوری از دیگر شاخص های مورد ارزیابی هستند.

نظر شما