با پیگیری استاندار هرمزگان محقق شد؛

احداث اولین مزرعه پرورش ریز جلبک اسپیرولینا در هرمزگان

۱۳۹۹/۰۶/۱۲ - ۱۱:۴۷:۴۴
کد خبر: ۱۰۵۲۶۲۵
استاندار هرمزگان گفت: هرمزگان دارای ظرفیت‌های بی نظیر و متنوع سرمایه گذاری به خصوص در زمینه آبزی پروری است.

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان، فریدون همتی با اشاره به دیدار اخیر خود با معاون علمی و فناوری رییس جمهور بیان کرد: توسعه و گسترش فعالیت ها و مشاغل نو ظهور نظیر پرورش جلبک، خیار دریایی پا به پای پرورش میگو و سایر آبزیان باید مورد توجه قرارگیرد.                           

وی افزود: راه اندازی مزرعه جلبک می تواند تهدید شنهای روان در جاسک را تبدیل به فرصت سرمایه گذاری ، اشتغال و درآمدزایی نماید و استانداری هرمزگان با تمام ظرفیتها از سرمایه گذاران در این زمینه حمایت می کند. دکتر همتی از کشت جلبک به عنوان الگوی جدید سرمایه گذاری یاد کرد که می تواند در کنار پرورش میگو نگاه بازار جهانی را به خود جلب کند.

رییس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی کشور هم در این راستا گفت: اولین مزرعه پرورش ریز جلبک اسپیرولینا  با پیگیری و مساعدت استاندار، رییس سازمان شیلات ایران و سازمان نظام مهندسی در شهرستان جاسک استان هرمزگان احداث می شود.

شاهر رمضان نژاد با اعلام این خبر افزود: دکتر گرگیج  مجری این طرح،  از کار آفرینان، متخصصان، تولیدکنندگان و فعالین اصلی و موثر فعالیت  پرورش میگو و بومی شهرستان جاسک می باشد.

رییس سازمان مرکزی با اشاره به ضرورت توسعه فعالیت های نوظهور در بخش کشاورزی گفت: با راه اندازی این مزرعه حدود ۲۰ هکتار ی و فعال سازی زنجیره های ارزش مختلف این محصول؛ پیش بینی می شود پرورش جلبک همانند میگو به سرعت توسعه و گسترش یابد.

وی افزود: دستگاه استحصال فیکوسیانین  از جلبک  به عنوان ماده با ارزش افزوده بالا توسط عضو  سازمان نظام مهندسی طراحی و ساخت آزمایشی آن انجام شده است،  نمونه داخلی این دستگاه با هزینه کمتر و کارآیی بهتر از خارجی که تحریم می باشد، عمل می نماید و در این مزرعه در زنجیره فرآوری محصول جلبک مورد استفاده قرار می گیرد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز