استاندار هرمزگان:

۱۰۰آموزشگاه و ۴۰۰ کلاس جدید به امکانات آموزشی هرمزگان افزوده شد

۱۳۹۹/۰۶/۱۵ - ۱۲:۱۰:۵۵
کد خبر: ۱۰۵۳۷۷۱
استاندار هرمزگان آموزش و پرورش را دو مولفه‌ مورد نیاز جامعه دانست و گفت: آموزش را می‌توان به صورت مجازی ارائه کرد اما پرورش نیاز به حضور در محیط دارد بنابراین نیاز دارد که دانش‌اموز با معلم و هم‌کلاسی خود ارتباط برقرار کند.

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان،فریدون همتی در آئین بازگشایی مدارس استان هرمزگان، با بیان اینکه فردای کشور در گروی تلاش شما دانش‌آموزان عزیز است اظهار کرد: با توجه به شرایطی که به وجود آمده از اولیاء، مدارس و دانش‌آموزان انتظاراتی وجود دارد.

وی بیان داشت: حفظ سلامت و آموزش دو مولفه‌ای است که باید در برنامه‌ریزی‌ها به آن توجه کرد. برخی دغدغه دارند و نگرانی دارند اما ما اطمینان داریم که با تلاش مدیران و رفتار خوب دانش‌آموزان، پروتکل‌ها و فاصله اجتماعی به خوبی رعایت خواهد شد.

استاندار هرمزگان با اشاره به تجربه موفق ایام محرم، تصریح کرد: مردم در دهه محرم نکات بهداشتی را به خوبی رعایت کردند.

همتی ضمن تاکید بر پیشبرد فعالیت حفظ سلامتی به صورت موازی، عنوان کرد: مشاغل استان هرمزگان با رعایت نکات بهداشتی در حال فعالیت هستند؛ بازارها، کارخانه‌ها، واحدهای تولیدی و ادارات در حال خدمات‌رسانی به مردم هستند.

استاندار هرمزگان هرمزگان با بیان اینکه شرایط استان را به صورت مستمر رصد می‌کنیم، مطرح کرد: هر لحظه که احساس شود در نقطه‌ای از استان هرمزگان خطری جدی وجود دارد، تصمیم جدید برای حفظ سلامتی مردم اتخاذ خواهد شد.

وی آموزش و پرورش را دو مولفه‌ مهم مورد نیاز جامعه دانست و ادامه داد: آموزش را می‌توان به صورت مجازی ارائه کرد اما پرورش نیاز به حضور در محیط دارد. نیاز دارد که دانش‌اموز با معلم و هم‌کلاسی خود ارتباط برقرار کند.

استاندار هرمزگان بیان داشت: باید پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی به نوعی در میان دانش‌اموزان فراگیر شود و آموزش‌های لازم صورت بگیرد که برای دیگر اقشار جامعه و خانواده‌ها نیز الگو باشد.

وی عدالت اجتماعی در بخش آموزش اشاره و تصریح کرد: در استان هرمزگان 220 مدرسه شبانه روزی فعال وجود دارد که می‌تواند به عدالت اجتماعی کمک کند.

همتی با بیان اینکه از امروز 16 مدرسه شبانه‌روزی در بشاگرد فعالیت خود را آغاز کردند، عنوان کرد: برای دانش‌آموزانی که در مناطق محروم زندگی می‌کنند و شرایط آموزش به صورت کامل مهیا نیست می‌توانند از این مدارس استفاده کنند. این شرایط خوبی است که دولت تلاش کرده است برای مردم فراهم کند.

استاندار هرمزگان با بیان اینکه تعداد دانش‌آموزان به نسبت سال گذشته 14 هزار و 677 نفر افزیش داشته است، مطرح کرد: امسال 100 آموزشگاه و 400  کلاس جدید به امکانات آموزشی استان هرمزگان افزوده شد.

نظر شما