در آیین از انعقاد تفاهم‌نامه همکاری دانشگاه هرمزگان و شرکت تعاونی کشاورزی تاک سبز طبیعت مطرح شد :

شرکت تاک سبز طبیعت رودان به عنوان مرکز نوآوری بخش تعاون ثبت شده است

۱۳۹۹/۰۶/۲۱ - ۱۶:۴۰:۱۸
کد خبر: ۱۰۵۶۹۰۸
شرکت تاک سبز طبیعت رودان به عنوان مرکز نوآوری بخش تعاون ثبت شده است
همزمان با هفته تعاون ، دکتر علی‌اکبر شیخی فینی رئیس دانشگاه هرمزگان به همراه معاون پژوهشی و اضای هیئت علمی مرتبط با بخشهای کشاورزی،منابع طبیعی ، شیلات ، گیاهان دارویی ،آزمایشگاه مرکزی وI.Tاین دانشگاه از مجموعه شرکت تعاونی کشاورزی تاک سبز طبیعت رودان و مرکز نوآوری بخش تعاون استان در این شهرستان بازدید کردند .

به گزارش خبرگزاری ب‍ُرنا در هرمزگان  ، رئیس دانشگاه هرمزگان از انعقاد تفاهم‌نامه همکاری مابین دانشگاه هرمزگان و مرکز نوآوری بخش تعاون هرمزگان و شرکت تعاونی کشاورزی تاک سبز طبیعت رودان خبر داد و گفت : ورود بخش خصوصی به حوزه دانش بنیان اتفاق مبارکی است .منابع دولتی محدود و ایجاد چنین مجموعه ای بسیار سخت و هزینه بر می باشد.

علی‌اکبر شیخی فینی با اشاره به ظرفیت های دانشگاه هرمزگان افزود : ظرفیت دانشگاه به لحاظ تنوع و تخصص ظرفیت خوبی است. در واقع دانشگاه هرمزگان پشتوانه توسعه استان محسوب می شود و برای ارتباط بیشتر با جوامع محلی برنامه های متنوعی دارد. 

وی با اشاره به سختی کار ساخت و ساز و ایجاد مجموعه های بزرگ در حوزه های کشاورزی تصریح کرد : داشتن و کسب ثروت از زاویه علمی کاری پسندیده است هر چند این کارها مصایب و مشکلاتی دارد .اما این مجموعه یک نمونه عالی برای استان و حتی کشور می باشد . رئیس دانشگاه هرمزگان در ادامه با اشاره انعقاد تفاهم نامه فی مابین یاد آور شد : قرار گرفتن بخش خصوصیدر کنار دانشگاه  فضای برد برد را ایجاد می کند لذا در آینده نیز تفاهم نامه هایی را منعقد که بر مبنای آن به صورت متقابل  تعهداتی را می پذیریم . 

منوچهر ضیایی رئیس هیئت‌مدیره شرکت تاک سبز طبیعت رودان با قدردانی از حضور رئیس و اعضای هیئت علمی دانشگاه در این مجموعه گفت : نخبگان جایگاه ویژه ای در توسعه جامعه دارند و هر مجموعه ای که از ظرفیت نخبگان بهره گیرد بی شک موفق خواهد شد . 

رئیس هیئت‌مدیره شرکت تاک سبز طبیعت رودان با اشاره به فعالیت های گذشته اش در حوزه های انبوه سازی ، معماری ، کشاورزی ، بازرگانی و تجارت افزود : در همه این حوزه ها تلاش کرده ام بهترین عملکرد داشته باشم چون معتقدم ثروت چشمه ای است که در زمین فرد می جوشد .اگر آب این چشمه به حرکت در آید می تواند سرسبزی  و طراوت را هدیه کند . لذا همواره بر این اساس فعالیت هایم را دنبال کرده ام . 

منوچهر ضیایی در خصوص چگونگی راه اندازی شرکت تعاونی تاک سبز رودان و مرکز نوآوری بخش تعاون اظهار کرد : تلاش کردم با بهره گیری از نظرات هیئت علمی، مرکز تحقیقات کشاورزی را مطابق با استانداردهای جهانی ایجاد نمایم  و بحمدالله امروز مجموعه ای کم نظیر در استان ایجاد شده است . مجموعه ای چند منظوره ایجاد شده که در حوزه های گیاهای دارویی ، کشاورزی ، باغ مرکبات و نخیلات ، پرورش ماهی و میگو و تولید انرژی سبز فعالیت دارد . لیمونکراس به عنوان محصولی با کیفیت قابل قبول جهانی را تولید  و فرآوری می کنیم که علاوه بر فروش در داخل به کشورهایی نظیر امارات و عراق به صورت عرقیات واسانس صادر می شود . ضیایی  انعقاد تفاهم با دانشگاه هرمزگان را یک فرصت بی نظیر دانست و تصریح کرد: اتفاق مبارکی رخ داده و خوشحالم که با مواردی که مطرح شد دریافتم راه را به درستی دنبال کرده ایم و تلاش خواهیم کرد نظرات علمی را در ادامه راه به کار ببندیم . بی شک با این تفاهم نامه راه جدیدی پیش روی این مجموعه گشوده شده است . البته از ابتدا نیز از مشاوران علمی در داخل و خارج کشور استفاده کرده ایم . وی در پایان از همراهی فرماندار ، معاون برنامه ریزی فرمانداری ، مدیر تعاون ، مدیر جهاد کشاورزی و مجموعه دستگاههای اجرایی مرتبط قدردانی کرد . اسمعیل ناصح رئیس اداره تعاون ، کار و رفاه اجتماعی شهرستان رودان با گرامیداشت هفته تعاون و قدردانی از حضور رئیس و اعضای هیئت علمی  دانشگاه هرمزگان در مرکز نوآوری بخش تعاون رودان گفت : مرکز نوآوری بخش تعاون با هدف جهش تولید ، توسعه اقتصادی ، رشد و پرورش ایده های خلاق کمک به تقویت شرکت های دانش بنیان ایجاد می شود. رئیس اداره تعاون ، کار و رفاه اجتماعی شهرستان رودان افزود :  در سال  1399 مجوز هشت مرکز نوآوری  در بخش تعاون صادر شد که این مرکز وابسته به شرکت تعاونی تاک سبز رودان به نام استان هرمزگان ثبت شده است . که امیدواریم با انعقاد تفاهم نامه و اجرایی شدن مفاد آن شاهد بهبود عملکرد در حوزه تولید باشیم . ناصح با اشاره به طرح های حمایتی تعاون افزود : طرح کاورزی می تواند در جذب فارغ التحصیلان بسیار موثر باشد . البته طرح 3070نیز موجب می شود 30درصد حقوق شغل اولی ها را دولت پرداخت نماید . که اجرای این طرحها به توسعه اشتغال فارغ التحصیلان دانشگاهها  خواهد انجامید . وی مجموعه شرکت تعاونی تاک سبز رودان را یک مجموعه کارآمد و نمونه در استان معرفی کرد و گفت : از آغاز راه ایجاد این مجموعه در ارتباط نزدیک با مدیران آن بودیم و بخوبی در جریان سختی ها و مشکلاتی که برای تحقق این مجموعه بوجود آمده ، هستم . لذا باید از هیئت مدیره و اعضای علمی همراه آن ها صمیمانه قدردانی نمایم . گفتنی است در پایان این مراسم  با حضور معاونین و اعضای هیئت علمی دانشگاه هرمزگان ، هاشمی معاون برنامه‌ریزی فرمانداری ، رئیس اداره تعاون ، کار و رفاه اجتماعی رودان ، تفاهم‌نامه همکاری بین دانشگاه هرمزگان و شرکت تاک سبز طبیعت رودان منعقد و به امضای  دکتر علی‌اکبر شیخی فینی رئیس دانشگاه هرمزگان و ضیایی رئیس هیئت‌مدیره شرکت رسید . حمایت از طرح‌های پژوهشی و فناوری با اولویت بخش کشاورزی، حمایت از تعاونی‌های خلاق و دانش‌بنیان، تسهیل ارتباط و تعامل شرکت‌های تعاونی با صاحبان ایده‌های جدید و استارت‌ آپ‌ها، راه‌اندازی اندیشکده تعاون و ایجاد کلینیک مشاوره کسب‌وکار و کارآفرینی را از مهم‌ترین اهداف این تفاهم‌نامه است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز