رییس اداره گاز شهرستان بستک:

گاز طبیعی نسبت به کپسول از مزایای بهتری برخوردار است

۱۳۹۹/۰۶/۲۴ - ۰۷:۴۴:۲۱
کد خبر: ۱۰۵۸۱۳۷
رییس اداره گاز شهرستان بستک، با اعلام اینکه گاز طبیعی نسبت به کپسول از مزایای بهتری برخوردار است گفت: گاز طبیعی سوختی پاک، پایدار و ایمن بوده و با محیط زیست سازگار است.همچنین مقرون به صرفه و ارزان است و در وقت صرفه جویی می کند.

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان، استفاده از سوخت های فسیلی سالیان درازی است که مورد توجه بشر قرار گرفته و بسیاری از سختی های گذشته انسان را مرتفع نموده است.با استحصال گاز و تصفیه آن از پالایشگاه های نفتی، گام دیگری در جهت تکمیل نیاز صنایع و بشر برداشته شد و با توجه به پاکیزه تر بودن آن نسبت به نفت و دیگر فرآورده های آن، روز به روز بر عرضه و تقاضای آن افزوده می گردد.

گاز شهری اصطلاحا به گازی گفته می شود که از طریق خط لوله از یک مجتمع تولید گاز به مصرف کنندگان آن تحویل می شود.گاز شهری مخلوطی از گازهای متان و اتان و برخی ناخالصی های دیگر است که ترکیبات آن بسته به نوع فصل توسط شرکت گاز تنظیم می شود.این گاز سبک تر از هواست و در صورت نشت در محیط به سمت بالا صعود می کند.

از جمله معایب گاز مایع نسبت به گاز شهری این است که گاز مایع سریع تر وارد مرحله خطر می شود.گاز مایع سنگین است و تخلیه آن به سختی و دیرتر انجام می شود در حالی که گاز شهری سبک تر از هوا بوده، به سمت بالا رفته و راحت تر تخلیه می شود.به دلیل شکل سیلندر خطر انفجار زیاد است ولی احتمال انفجار لوله های گاز شهری در حد صفر است.دولت‌ ها و صاحبان صنایع امروزه به دنبال آن دسته از حامل‌ های انرژی هستند که آلاینده‌ های کمتری تولید می‌ کنند.به همین دلیل جهان به گاز طبیعی روی آورده است.

در همین خصوص عبدالرحمان خفته دل رییس اداره گاز شهرستان بستک  اظهار داشت: فعالیت گاز استان هرمزگان در شهرستان بستک از سال ۱۳۹۲ شروع شده که همزمان با تاسیس این ناحیه، شبکه گذاری در روستاهای تدرویه، آل کندی، دهنگ و بیگلرآباد نیز آغاز شده است.

وی با بیان اینکه شبکه گذاری در شهر بستک از سال ۱۳۹۳ شروع شده افزود: شبکه گذاری شهر بستک طی سه فاز انجام شده که تاکنون نیز ادامه دارد و هم اکنون بالغ بر ۱۸۰۰ انشعاب (علمک) در بستک نصب شده و انتظار می رود تا پایان سال ۹۹ با همکاری مردم و مسئولین، این تعداد به حدود ۳۰۰۰ انشعاب برسد تا همزمان با سال جهش تولید، کل شهر بستک از نعمت گاز طبیعی برخوردار شوند و مردم از خدمات نظام مقدس جمهوری اسلامی همانند سایر نقاط کشور بهره مند شوند.

رییس اداره گاز شهرستان بستک اضافه کرد: گازرسانی به روستاهای فتویه، شیخ حضور، مردنو، گودگز و مغدان بطور کامل انجام شده و شبکه داخلی روستاهای تدرویه، آل کندی، دهنگ و بیگلرآباد در مرحله پیمان سپاری ایستگاه تقلیل فشار می باشد.

وی تصریح کرد: در شهر بستک استخر تربیت بدنی، بیش از ۵۰ درصد نانوایی ها، حدود ۹۰ درصد رستوران ها، ۲۵ درصد مساجد و ۱۵ درصد ادارات از گاز طبیعی استفاده می کنند که می توان از آنها به عنوان مکان های شاخص در شهر نام برد.

عبدالرحمان خفته دل با اعلام اینکه گاز طبیعی نسبت به کپسول از مزایای بهتری برخوردار است گفت: گاز طبیعی سوختی پاک، پایدار و ایمن بوده و با محیط زیست سازگار است.همچنین مقرون به صرفه و ارزان است و در وقت صرفه جویی می کند.

وی با برشمردن خطرات استفاده از سیلندرهای گاز مایع تاکید کرد: استفاده از سیلندرهای گاز مایع بدلیل پرفشار بودن این مخزن فلزی و ایمنیِ کمتر نسبت به گاز طبیعی از لحاظ عبور جریان حمل و جابجایی این کپسول ها که فشار زیادی بر کمر و گردن دارد به مرور زمان باعث دیسک کمر می شود.خصوصا در این برهه خاص از زمان که با بیماری کرونا مواجه هستیم ضدعفونی نبودن کپسول ها و انتظار جهت پُر کردن و تحویل کپسول در روزهای کرونایی، یکی دیگر از مواردی است که برتری استفاده از گاز طبیعی را نشان می دهد.

این مقام مسئول افزود: با توجه به عبور خط لوله هفتم سراسری گاز از جوار شهر بستک، خوشبختانه از سال ۱۳۹۲ تاکنون با قطعی یا کمبود گاز مواجه نشده ایم.همچنین نیروهای امدادی گاز بستک بصورت شبانه روزی آماده خدمت رسانی به مردم بستک و مشترکین استفاده از گاز طبیعی از طریق سامانه تلفنی ۱۹۴ می باشند.

رییس اداره گاز شهرستان بستک گفت: افرادی که می خواهند از گاز طبیعی استفاده کنند، همچنین ساکنین محله های شهر بستک که علمک گاز در درب ورودی منزل یا مجتمع آنها نصب شده است می توانند با مراجعه به سازمان نظام مهندسی واقع در بلوار معلم، ساختمان جهانگیریه پس از انتخاب مجری و اخذ تاییدیه های لازم از سازمان نظام مهندسی ساختمان، با مراجعه به امور مشترکین اداره گاز واقع در بلوار امام شافعی جهت اشتراک گاز خانگی خود اقدام کنند.

وی خاطرنشان کرد: گازرسانی به صنایع از قبیل کارخانه گچ، مرغداری ها، گلخانه ها و صنایع تبدیلی از دیگر برنامه های اداره گاز شهرستان بستک است.

عبدالرحمان خفته دل در پایان اظهار داشت: گاز طبیعی شهر بستک بیشتر در منازل، نانوایی ها و جایگاه CNG مصرف می شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز