با حضور مسئولان استانی؛

دفتر صدور گواهی مبدا در بندر شهید باهنر افتتاح شد

۱۳۹۹/۰۶/۲۶ - ۱۲:۲۶:۵۷
کد خبر: ۱۰۵۹۴۵۳
دفتر صدور گواهی مبدا اتاق بازرگانی بندرعباس با حضور رئیس اتاق بازرگانی ، صنایع، معادن و کشاورزی بندرعباس ، ناظر گمرکات استان هرمزگان، مدیر اداره بنادر و دریانوردی شهید باهنر، دبیرکل اتاق بازرگانی بندرعباس، معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صمت استان هرمزگان و تعدادی از فعالان اقتصادی، دفتر صدور گواهی مبدأ اتاق بازرگانی بندرعباس در بندر شهید باهنر افتتاح شد‌.

به گزارش خبرگزاری بُرنا در هرمزگان ، رئیس اتاق بازرگانی ، صنایع، معادن و کشاورزی بندرعباس  در حاشیه آیین افتتاح دفتر صدور گواهی مبدأ در بندر شهید باهنر با اشاره به مزایای افتتاح این دفتر ،گفت: اتاق بازرگانی بندرعباس با پیوستن به زنجیره اعتبار بخشی گواهی مبدأ، به خط مشی های بین المللی در زمینه صدور گواهی مبدا، به یکپارچه سازی با اتاق های بین المللی دست خواهد یافت.

محمدرضا صفا در ادامه از دسترسی به بسترهای نرم افزاری گواهی مبدا، سریع تر شدن فرآیند تایید اعتبار و امنیت بالا، جلوگیری از اسناد جعلی و دسترسی به وب سایت تهیه گواهی مبدا ICC با تاییدیه آنلاین به عنوان مزایای پیوستن به زنجیره اعتبار بخشی گواهی مبدأ نام برد.

وی با اشاره به اینکه  افتتاح دفتر صدور گواهی مبدأ اتاق بازرگانی بندرعباس در بندر شهید باهنر با پیگیری های مکرر اتاق بازرگانی بندرعباس صورت گرفت، تشریح کرد :  با افتتاح این دفتر، در کنار تامین امنیت بالا و امکان استعلام الکترونیکی گواهی های مبدا صادره برای تمامی مخاطبان از اتلاف وقت، جلوگیری از توقف محموله های صادراتی در گمرکات مقصد و در نتیجه بروز ضرر و زیان احتمالی برای صادرکنندگان به همراه دارد.

صفا با بیان اینکه امکان خطا در صدور این نوع از گواهی مبدا صفر است، مطرح کرد : سیستم گواهی مبدا به گونه ای طراحی شده که ابتدا متقاضی گواهی مبدا، از طریق کارتابلی در اختیار؛ کارهای مربوط به خود را انجام داده و کاربر از طریق بارنامه و اظهارنامه ای که توسط متقاضی ثبت شده، گواهی مبدا را صادر خواهد کرد.

این مسئول، عنوان کرد : درصورتی که یک درصد در روند صدور گواهی مبدا خطایی رخ دهد، صاحب کالا با بیمه ای مشخص که برای این زنجیره در نظر گرفته شده است خسارت خود را دریافت می کند.

رئیس اتاق بازرگانی ، صنایع، معادن و کشاورزی بندرعباس  ، با ذکر این موضوع که رکورد صدور گواهی مبدا در استان روزانه بیش از ۲۰۰ گواهی است ، ادامه داد : این دفتر جهت تسریع و تسهیل کار برای صادرکنندگان در بندر باهنر دایر شد ‌.

صفا همچنین در این مراسم از راه اندازی دفتر نمایندگی و صدور گواهی مبدا اتاق بازرگانی در شرق تا پایان سالجاری خبر داد .

خبرنگار : جمیله دبیری نیا

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز