رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان خبر داد:

افزایش ۱۰ درصدی مراجعه موارد مشکوک کرونا به مراکز درمانی هرمزگان

۱۳۹۹/۰۶/۲۹ - ۰۸:۳۹:۱۶
کد خبر: ۱۰۶۰۳۹۷
افزایش ۱۰ درصدی مراجعه موارد مشکوک کرونا به مراکز درمانی هرمزگان
رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان، از افزایش ۱۰ درصدی شمار مراجعه کنندگان مشکوک به کرونا به مراکز درمانی استان در هفته اخیر خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان، حسین فرشیدی افزود: این موضوع به علت کاهش رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی است به طوریکه میزان رعایت مردم در این خصوص ۵ درصد کاهش یافته است.

وی هشدار داد: در صورت کاهش رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی توسط مردم روند افزایشی شدت می‌یابد.

فرشیدی ابراز کرد: استان از وضعیت هشدار هم فراتر رفته است و اکنون بندرعباس، بندرلنگه و میناب از لحاظ تعداد بیمار کرونایی در شرایط بحرانی هستند و وضعیت پارسیان، جاسک و بستک نیز از هشدار عبور کرده است.

به گفته رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان، در شبانه روز گذشته، ۳ بیمار کرونایی دیگر در هرمزگان جان باختند و شمار فوتی‌ها به ۷۵۱ نفر افزایش یافت.

فرشیدی افزود: اکنون ۱۹۵ بیمار در بیمارستان‌ها با تشخیص کووید ۱۹ بستری اند که از این شمار ۴۸ بیمار در بخش مراقبت‌های ویژه (آی سی یو) هستند و حال ۱۳ نفرشان وخیم است.

وی گفت: با توجه به مراودات بالای هرمزگان با استان‌های کشور، از دیگر نقاط کشور بیشتر متاثر هستیم و اگر نکات بهداشتی را رعایت نکنیم شاهد موج افزایشی در استان خواهیم بود.

فرشیدی افزایش سفرها و تجمعات را عامل اصلی شیوع ویروس کرونا دانست و از مردم خواست از سفرها و تجمعات غیرضروری بپرهیزند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان در خصوص واکسن آنفلوآنزا نیز گفت: با توجه به شرایط آب و هوایی استان، می‌توانیم کمی دیرتر نسبت به دیگر مناطق کشور و از ۱۵ مهر یا هفته آخر مهر واکسیناسیون را انجام دهیم.

فرشیدی تاکید کرد: اکنون هیچ داروخانه‌ای واکسن آنفلوآنزا ندارد و مردم به داروخانه‌ها مراجعه نکنند.

وی خاطرنشان کرد: در هفته اول مهرماه، واکسن آنفلوآنزا توسط مرکز بهداشت استان در اختیار افراد اورژانسی قرار می‌گیرد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز