معاون وزیر آموزش و پرورش در شورای معاونین اداره کل آموزش و پرورش هرمزگان:

تخصیص ۲۰ نیروی طرح توان بخشی به هرمزگان

۱۳۹۹/۰۶/۲۹ - ۱۰:۲۷:۲۹
کد خبر: ۱۰۶۰۴۷۸
تخصیص ۲۰ نیروی طرح توان بخشی به هرمزگان
معاون وزیر آموزش و پرورش، گفت: 10 مصوبه در راستای بهبود و ارتقاء کیفیت آموزشی و پرورشی مدارس استثنائی هرمزگان و بسط و توسعه عدالت آموزشی، به تصویب رسید.

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان، سید جواد حسینی در شورای معاونین اداره کل آموزش و پرورش هرمزگان گفت: به دستور مقام عالی وزارت، ۲۵ بسته تحولی در زمینه های مختلف آموزشی و پرورشی شکل گرفته است که از این 25 بسته تحولی، سه بسته به آموزش و پرورش استثنایی اختصاص یافته است.

وی با بیان اینکه اولین بسته تحولی آموزش و پرورش استثنائی، مدرسه انطباقی است، افزود: این بسته به مناسب سازی و تطابق سازی در ابعاد مختلف برای دانش‌آموزان با نیازهای ویژه اشاره دارد که فضا یکی از این مناسب سازی ها است و مناسب سازی تجهیزات، مناسب سازی معلمان، مدیران، اولیا و نیز مناسب‌ سازی نگرش جامعه نسبت به دانش آموزان با نیازهای ویژه از دیگر مناسب سازی ها است.

حسینی، مداخله بهنگام و طلایی را دومین بسته تحولی آموزش و پرورش استثنائی برشمرد و گفت: شناسایی همه دانش آموزان با نیازهای ویژه و تحت پوشش قرار دادن آنها و نیز تربیت این دانش آموزان مطابق استاندارد های تعلیم و تربیت در زمان مناسب می تواند در توانمند سازی آنها کمک شایانی می کند و در همین راستا هم اکنون بیش از دو هزار کودک زیر 4 سال را تحت پوشش قرار داده ایم.

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنائی کشور ادامه داد: سومین بسته تحولی آموزش و پرورش استثنایی، توسعه مشارکت ها و تمرکز زدایی است و هر آموزش و پرورش که دارای تمرکز است از کیفیت می افتد و تمرکز زدایی و تسلط زدایی در آموزش و پرورش استثنایی یک ضرورت است.

حسینی به تأمین نیروی متخصص آموزش و پرورش استثنائی در استان هرمزگان اشاره کرد و گفت:20 نیروی طرح توان بخشی جذب مجموعه آموزش و پرورش استثنائی هرمزگان می شوند و در راستای نهضت توان افزایی دانش آموزان با نیازهای ویژه استان هرمزگان( خرید دستگاه و وسایل توان افزائی نظیر ویلچر، سمعک، عینک و غیره) بیش از 10 میلیارد ریال اعتبار لازم است که بیش از پنج میلیارد ریال آن را آموزش و پرورش استثنائی کشور و نیم دیگر از ظرفیت های درون استانی هرمزگان و خیرین استفاده شود.

این مسئول به بهبود و ارتقاء کیفیت آموزشی و پرورشی در مدارس استثنائی هرمزگان و بسط و توسعه عدالت آموزشی در این استان اشاره کرد و تصریح کرد: ساخت اتاق تخصصی آگوستیک برای شنوایی سنجی تست هوش و جهش تحصیلی در استان هرمزگان و همچنین برای ضبط آموزش های درسی و تولید محتوا برای دانش آموزان استثنایی، یک استدیو تخصصی تهیه محتوای الکترونیکی در این استان راه اندازی می شود.

معاون مقام عالی وزارت آموزش و پرورش گفت: برای ایجاد فضای مناسب و ایمن و تجهیزات سخت افزاری آموزشی برای تحصیل دانش آموزان استثنایی استان هرمزگان، 9 مدرسه تا سال تحصیلی آینده در هرمزگان ساخته می شود و برای ارتقاء سلامت جسمی دانش آموزان با نیازهای ویژه که ضرورت بیشتری نسبت به دانش آموزان عادی است، این آمادگی وجود دارد که در 20 مدرسه استثنایی هرمزگان که دارای فضای مناسب باشند، سالن ورزشی 200متری درون مدرسه‌ای با تایید اداره نوسازی مدارس ساخته شود.

وی با بیان اینکه در روز گذشته سی امین مرکز مشاوره خانواده و دانش آموزان با نیازهای ویژه کشور در شهر بندرعباس افتتاح شد، از راه اندازی سه مرکز دیگر در شهرستان‌های رودان، میناب و بندرعباس خبر داد.

به گفته حسینی، راه اندازی باشگاه پیشکسوتان در نوبت عصر مدارس استثنائی ۱۱منطقه استان هرمزگان، مرکز رفاهی- آموزشی مدیران و معلمان مدارس استثنایی، راه اندازی دو مرکز اختلالات یادگیری دیگر در استان هرمزگان، استقرار سامانه ندای همراه و نیز استقرار آنلاین پایگاه جامع آموزشی در مدرسه استثنائی را از دیگر مصوبات جلسه شورای معاونین اداره کل آموزش و پرورش هرمزگان برشمرد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز