استاندار هرمزگان بیان کرد:

تقویت اقتصاد مقاومتی با تکیه ‌بر توان داخلی نیاز ضروری کشور

۱۳۹۹/۰۶/۳۰ - ۱۰:۵۹:۵۲
کد خبر: ۱۰۶۱۰۷۵
تقویت اقتصاد مقاومتی با تکیه ‌بر توان داخلی نیاز ضروری کشور
استاندار هرمزگان، تقویت اقتصاد مقاومتی با تکیه ‌بر توان داخلی را نیاز ضروری کشور دانست.

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان،فریدون همتی در دیدار با سردار قاری فرمانده اقتصاد مقاومتی و محرومیت زدایی نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، حجت الاسلام و المسلمین عدالت مدیرکل جذب منابع مرکز خدمات حوزه‌های علمیه کشور، حجت الاسلام و المسلمین احمدی معاون خدمات مرکز جذب و خدمات حوزه‌های علمیه کشور و حجت الاسلام و المسلمین راحلی مدیر مرکز خدمات حوزه‌های علمیه استان هرمزگان، با بیان اینکه در شرایط کنونی اقتصادی و تحریم‌های ظالمانه دشمنان بر کشور، تقویت اقتصاد مقاومتی با تکیه ‌بر توان داخلی نیاز ضروری کشور است، عنوان کرد: سرمایه‌های عظیم و خدادادی استان هرمزگان می تواند نیازهای مردم در حوزه های مختلف را برآورده کند اما بهره برداری از بسیاری از این منابع نیازمند سرمایه‌گذاری است.

وی ادامه داد: منفعت متقابل مردم و سرمایه گذاران همواره مطالبه جدی ما بوده و همین‌طور که در حمایت سرمایه‌گذاران از هیچ کوششی دریغ نمی کنیم، از مطالبه حق مردم نیز کوتاه نخواهیم آمد و باید پروژه‌هایی که در استان اجرا می شود در راستای رونق اشتغال و معیشت مردم مناطق مختلف استان باشد.

استاندار هرمزگان با بیان اینکه این استان در بخش‌های مختلف ظرفیت جذب سرمایه‌گذاری را دارد، افزود: راه اندازی مزارع پرورش میگو یکی از ظرفیت‌های خوب استان است که تا کنون هشت هزار هکتار به مرحله بهره‌برداری و تولید رسیده و 13 هزار هکتار نیز در حال اجراست و 26 هزار هکتار نیز در مرحله موافقت اصولی اولیه و مطالعه است که فعال شدن همه این ظرفیت‌ها، علاوه بر ارزآوری برای کشور، ضریب اشتغال را نیز به میزان قابل توجهی افزایش خواهد داد.

همتی تصریح کرد: شهرک شیلاتی سدیج، حسنلنگی و مهرگان بندرلنگه از جمله ظرفیت های بخش شیلاتی در استان هستند که شهرک شیلاتی سدیج در مرحله جذب فراخوان قرار دارد و شهرک شیلاتی حسنلنگی نیز 60 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی با اشاره ظرفیت قابل ملاحظه بخش کشاورزی، مشارکت در احداث گلخانه‌ را یکی از سرمایه‌گذاری ‌های با ارزش افزوده بالا برشمرد و گفت: گلخانه 52 هکتاری شمیل با توجه به اینکه زیرساخت آن آماده است، می تواند به عنوان یکی از فرصت‌های سرمایه گذاری در این بخش مطرح باشد.

استاندار هرمزگان با بیان اینکه در دل هر تهدیدی فرصت‌هایی وجود دارد، گفت: شن‌های روان و طوفان شن در جاسک، سال‌هاست که مردم این منطقه را آزار می دهد اما با ورود یک سرمایه گذار پرورش ریزجلبک در این منطقه توانستیم یک تهدید را به فرصت تبدیل کنیم.

همتی بیان داشت: این ظرفیت هنوز هم وجود دارد و طبق بررسی‌ها، اجرای هر هکتار از این مزرعه برای سرمایه گذار 200 میلیون تومان ارزش افزوده دارد که می توان هم در زمینه اشتغال این منطقه مؤثر بود و هم معظل شن‌های روان را حل کرد.

وی با اشاره به اجرای طرح مطالعاتی اراضی شهرستان حاجی آباد در آینده نزدیک، از وجود ظرفیت لازم برای سرمایه گذاری در بخش کشاورزی این شهرستان نیز خبر داد و گفت: با تأمین آب برای اراضی مورد مطالعه و ایجاد صنایع بسته بندی و فرآوری، صرفه اقتصادی برای سرمایه گذاری در این بخش نیز وجود دارد.

استاندار هرمزگان خاطرنشان کرد: در هرمزگان آمادگی پذیرش سرمایه گذار در حوزه های مختلف وجود دارد و نه تنها در شروع مسیر سرمایه گذاری، بلکه در ادامه مسیر پس از سرمایه گذاری توسط اشخاص حقیقی و حقوقی، کنارشان خواهیم بود و از حمایت قانونی و لازم برخوردار خواهند بود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز