در دیدار مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای هرمزگان با فرماندار پارسیان مطرح شد:

کاهش ۸۰ درصد از خسارت‌های سیل در پارسیان تا سه ماه آینده

۱۳۹۹/۰۷/۰۵ - ۰۹:۲۶:۴۱
کد خبر: ۱۰۶۳۹۵۴
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای هرمزگان، با اشاره به پروژه ساماندهی مسیل‌های شهر پارسیان گفت: تا سه ماه آینده می‌توان 80 درصد از خسارت‌های احتمالی ناشی از بروز سیلاب‌هایی با شدت سال گذشته و یا بیشتر را کاهش داد.

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان، هوشنگ ملایی درنشست با فرماندار شهرستان پارسیان اظهار کرد: بارندگی‌های بی‌سابقه اخیر در شهرستان پارسیان باعث بروز خساراتی در شهر شد. با توجه به امکان وقوع سیلی با شدت سال گذشته و یا حتی بیشتر، باید منابعی از طریق شورای برنامه‌ریزی شهرستان پارسیان برای ساماندهی رودخانه‌ها و مدیریت سیلاب در نظر گرفته شود.

وی طرح ساماندهی مسیل‌های شهر پارسیان و رودخانه بردول را یکی از مهم‌ترین پروژه‌ها در حوزه مدیریت سیلاب این مناطق دانست و عنوان کرد: امیدوار هستیم که این طرح با همکاری خوب فرمانداری به سرانجام برسد چراکه در غیر این صورت امکان بروز خسارت‌های جبران ناپذیری وجود دارد.

ملایی ضمن تاکید بر مدیریت مسائل اجتماعی در پروژه‌های ملی و استانی توسط فرماندار، تصریح کرد: مدیریت سیلاب‌های احتمالی آینده به این صورت است که مجموعه شهرستان آب را از جاده عبور می‌دهد و باقی مسائل فنی عبورآب از شهر بر عهده شرکت آب منطقه‌ای هرمزگان خواهد بود.

وی با بیان اینکه با اجرای صحیح این پروژه، در هنگام سیلاب خطر کمتری ساختمان‌های اداری شهرستان را تهدید می‌کند، ابراز داشت: تا سه ماه آینده می‌توان 80 درصد از میزان خسارت‌های احتمالی ناشی از بروز سیلاب‌هایی با شدت سال گذشته و یا بیشتر را کاهش داد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای هرمزگان با اشاره به تدوین طرح ساماندهی سایت صنایع انرژی‌بر پارسیان، تصریح کرد: کلیات این طرح در کمیته فنی شرکت تصویب شد و پس از نهایی شدن برای اجرا در اختیار صنایع انرژی‌بر قرار خواهد گرفت.

وی با اشاره به رویکرد مثبت شرکت آب منطقه‌ای هرمزگان در خصوص توسعه کشت‌های گلخانه‌ای، بیان داشت: ماده 27 و 28 قانون توزیع عادلانه آب ظرفیت مناسبی را برای توسعه کشت‌های گلخانه‌ای فراهم کرده است که سرمایه‌گذاران می‌توانند از آن استفاده کنند.

نظر شما