استاندار هرمزگان :

استان هرمزگان نقش ملی و اساسی در اقتصاد کشور ایران داشته و دارد

۱۳۹۹/۰۷/۰۶ - ۰۹:۰۱:۵۸
کد خبر: ۱۰۶۴۵۷۲
استاندار هرمزگان، نقش این استان را در اقتصاد کشور، نقشی ملی دانست و گفت: گشایش در مشکلات اقتصادی هرمزگان قطعا به کمک کشور خواهد آمد.

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان، فریدون همتی در نشست ستاد راهبری و مدیریت اقتصاد مقاومتی استان هرمزگان که با رویکرد رفع موانع و جهش تولید با حضور معاون اول رئیس جمهور برگزار شد، با اشاره به ظرفیت های مختلف استان در حوزه سرمایه گذاری، پرورش میگو را یکی از ظرفیت های بالقوه هرمزگان مطرح کرد و اظهار داشت: تکثیر میگو ، خوراک میگو، فرآوری و بسته بندی و ... باعث می شود که چرخه تولید و پرورش میگو در استان کامل شود.

وی طرح تولید جلبک در شرق استان را به‌عنوان یک طرح سرمایه گذاری قابل اتکا برای مقابله با شن های روان که معضل دیرینه مردم این مناطق است برشمرد و اضافه کرد: پرورش ماهی خاویاری نیز در چند نقطه از جمله حاجی‌آباد و رودان راه اندازی شده که طی بازدیدی که از مزارع پرورش ماهیان خاویاری داشتم نتایج خوبی حاصل شده و وزن ماهی خاویاری تولیدی در شهرستان رودان دوبرابر ماهیان پرورشی خاویاری در شمال کشور است.

استاندار هرمزگان همچنین با اشاره به درخواست‌های متعدد برای سرمایه گذاری در استان، بیان داشت: رایزنی لازم برای ایجاد کارخانه فسفرینگ، اسید سولفاته و کودهای شیمیایی با شرکت ملی مس ایران انجام شده و در همین زمینه تفاهم نامه ای با وزارت صمت امضاء شده که اگر این سرمایه گذاری بزرگ انجام شود، کشور در زمینه تأمین کود شیمیایی بی نیاز خواهد شد که لازم است پس از راه اندازی این کارخانه و در راستای حمایت از سرمایه گذار این پروژه، دولت اجازه واردات کود شیمیایی را ندهد.

همتی در خصوص سند توسعه جزایر نیز گفت: بیش از 57 درصد پروژه ها در جزایر هرمزگان به مرحله اجرا رسیده که با حمایت وزارت راه رینگ هرمز و لارک احداث و برق رینگ جزایر نیز با مشارکت وزارت نیرو تأمین خواهد شد.

استاندار هرمزگان با اشاره به کمبود فضای تخصصی بیمارستانی در استان به‌عنوان یکی از دغدغه‌های اصلی مردم هرمزگان، تصریح کرد: امروز بیمارستان 130 تختوابی زنان و زایمان شریعتی بندرعباس افتتاح شد و در سه سال گذشته بیش از یک‌هزار و 700 تخت بیمارستانی در قالب اضافه شدن چند بیمارستان جدید و توسعه و تجهیز بیمارستان های موجود به فضاهای درمانی استان اضافه شده و در حال انجام است.

نماینده عالی دولت در استان هرمزگان با تأکید برنگاه ویژه مجموعه دولت در استان به دو منطقه محروم بشاگرد و کوشا احمدی، گفت: رینگ اصلی و زیرساخت 180 کیلومتر از راه های مواصلاتی بشاگرد در دستور کار قرار دارد و 135 کیلومتر راه روستایی در این شهرستان احداث، بهسازی و آسفالت می شود.

وی اضافه کرد: در منطقه کوشا احمدی نیز با مشارکت استانداری، وزارت راه و بنیاد مستضعفان، 100 میلیارد تومان برای ایجاد زیرساخت های مواصلاتی اختصاص پیدا کرده است که امیدواریم بتوانیم بخشی از مشکلات مردم این منطقه را حل کنیم.

استاندار هرمزگان با اشاره سرمایه گذاری مطلوب در تأمین آب از طریق آب شیرین کن ها، گفت: با سرمایه گذاری خوبی که در حوزه آبشیرین کن‌ها در این سه سال انجام شده، فاز اول و دوم آب شیرین کن بندرعباس افتتاح شد و سه فاز دیگر نیز تا پایان سال به بهره برداری می رسد.

وی افزود: فاز نخست آب شیرین کن یک‌میلیون مترمکعبی مشترک هرمزگان، کرمان و یزد، با ظرفیت 200 هزار مترمکعب نیز آبان ماه سال جاری افتتاح می شود که بخشی از آن برای تأمین آب شرب بندرعباس استفاده می شود.

همتی بیان داشت: به میزان آبی که از آب شیرین کن ها تأمین می شود، آب سدهای استقلال میناب، سد سرنی و شمیل و نیان برای کشاورزی شهرستان میناب و شرق بندرعباس آزاد می شود که در زندگی روستائیان، رونق اشتغال و تثبیت جمعیت در این مناطق بسیار حائز اهمیت است.

استاندار هرمزگان، نقش این استان را در اقتصاد کشور، نقشی ملی دانست و گفت: گشایش در مشکلات اقتصادی هرمزگان قطعا" به کمک کشور خواهد آمد.

وی در پایان سخنان خود ضمن تمجید از وحدت، همدلی و همگرایی موجود در استان هرمزگان، از دکتر عبادی زاده نماینده محترم ولی فقیه در استان به پاس همراهی با دستگاه‌های اجرایی و مجموعه دولت، مجمع نمایندگان استان، دستگاه قضایی، نیروی دریایی سپاه، نیروی دریایی ارتش، سپاه امام سجاد(ع) هرمزگان و دستگاه های نظارتی و اطلاعاتی تقدیر کرد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز