رییس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم :

برطرف شدن موانع توسعه جزیره با همراهی جوامع محلی

۱۳۹۹/۰۷/۰۹ - ۰۸:۲۹:۰۸
کد خبر: ۱۰۶۶۳۳۷
برطرف شدن موانع توسعه جزیره با همراهی جوامع محلی
رییس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم، گفت: بدون برنامه ریزی نمی توان به سمت توسعه صنعت گردشگری در جزیره قشم حرکت کرد و باید موانع توسعه این حوزه با همراهی و همکاری جوامع محلی مرتفع شوند.

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان، حمیدرضا مومنی در جلسه ای با حضور نمایندگان جوامع، اصناف و فعالین حوزه گردشگری جزیره قشم، اظهار کرد: اقدامات خوبی در زمینه توسعه زیرساخت ها و رونق صنعت گردشگری طی سال های گذشته اجرایی شده، اما هنوز مشکلاتی برای رسیدن به نقطه مطلوب در این حوزه وجود دارد.

وی با اشاره به شرایط ویژه ایجاد شده در اثر شیوع بیماری کرونا و ضربه آن به فعالیت در حوزه گردشگری قشم، افزود: با برنامه ریزی دقیق و هدف گذاری مناسب می توان به اهداف پیش بینی شده جهت رونق صنعت گردشگری در جزیره قشم دست پیدا کرد.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم ادامه داد: صنعت گردشگری در این منطقه به بلوغ کافی برای ایفای نقش موثر در حوزه اقتصادی و کمک به اقتصاد جوامع محلی رسیده است و باید از این ظرفیت در راستای افزایش کیفیت زندگی ساکنان جزیره و ارائه خدمات بهتر به مسافران و گردشگران استفاده کرد.

به گفته مومنی؛ جزیره زیبای قشم می تواند با استفاده از ظرفیت ها و پتانسیل های موجود به عنوان یک الگو و برند خاص در حوزه توسعه گردشگری و جذب گردشگر معرفی شود.

وی تصریح کرد: در حوزه های زیرساختی اقدامات خوبی طی سال های گذشته انجام شده و افزایش ظرفیت اقامتی جزیره همزمان با استانداردسازی شیوه ارائه خدمات به گردشگران تنها بخشی از برنامه های ضروری بوده که به خوبی اجرایی شده است.

عالیترین مقام سازمان منطقه آزاد قشم ادامه داد: ساماندهی وضعیت اماکن اقامتی و رصد اقامتگاه های غیرمجاز یکی از اولویت های اصلی پیش روی بخش گردشگری است که با برنامه ریزی صحیح می توان از فعالیت سواستفاده کنندگان و افراد فاقد صلاحیت در این زمینه جلوگیری کرد.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم بیان کرد: باید شرایط به شیوه ای مدیریت شود که با کمترین هزینه مالی و زمانی و جلوگیری از موازی کاری، بهترین خدمات به سرمایه گذاران حوزه گردشگری جهت حضور و سرمایه گذاری در جزیره قشم ارائه شود.

مومنی با اشاره به برنامه های زیرساختی اجرایی شده در روستاهای قشم، خاطرنشان کرد: آمار منتشر شده از مهاجرت معکوس به روستاها نشان دهنده موفقیت برنامه ریزی صورت گرفته جهت افزایش کیفیت زندگی و توانمندسازی جوامع محلی در بخش های مختلف جزیره است.

وی ادامه داد: تبدیل مسافر به گردشگر و کاهش هزینه های سفر به جزیره قشم به عنوان برنامه های اصلی حوزه گردشگری در دستور کار قرار گرفت و حالا پس از چند سال شاهد موفقیت و توسعه این حوزه در این منطقه هستیم.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم با بیان اینکه با وجود چالش ها و مشکلات متعدد هیچ کدام از پروژه ها و فعالیت های عمرانی و اقتصادی در جزیره متوقف نشده، افزود: در حوزه گردشگری هم امروز مشکلات مختلفی وجود دارد، اما با برنامه ریزی دقیق و هدفمند می توانیم آینده روشنی را در این حوزه رقم بزنیم.

مومنی در پایان خاطرنشان کرد: موانع توسعه در جزیره قشم باید با همراهی و همکاری جوامع محلی و مطابق برنامه ریزی و هدف گذاری صورت گرفته به حرکت خود ادامه دهند.

براساس این گزارش در ابتدای این جلسه معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم با تبریک مناسبت روز جهانی و هفته گردشگری، اظهار کرد: برنامه ها و طرح های بسیار خوبی در حوزه زیربنایی و زیرساخت های قشم در حال اجرایی شدن است که می تواند موجب توسعه بیش از پیش صنعت گردشگری در جزیره شود.

مرتضی شیخ زاده تصریح کرد: عمده پروژه های جدید مصوب شده در منطقه آزاد قشم موجب افزایش کیفیت زندگی ساکنان جزیره و توانمندسازی جوامع محلی و همچنین رونق بخش های مختلف اقتصادی، عمرانی و گردشگری در قشم می شود.

گفتنی است، در این جلسه نمایندگان جوامع، اصناف و فعالین حوزه های مرتبط با صنعت گردشگری به بیان نقطه نظرات، مشکلات و پیشنهادات خود پرداختند.

نظر شما