استاندار هرمزگان بیان کرد:

لزوم توجه به پرورش میگو به عنوان فرصتی برای سرمایه‌ گذاری

۱۳۹۹/۰۷/۰۹ - ۰۹:۲۷:۲۱
کد خبر: ۱۰۶۶۳۷۶
لزوم توجه به پرورش میگو به عنوان فرصتی برای سرمایه‌ گذاری
استاندار هرمزگان، در گروه کاری شیلات استان بر ضرورت توجه به چرخه کامل پرورش میگو به عنوان فرصت‌های متنوع سرمایه‌گذاری در هرمزگان تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان، فریدون همتی در نشست گروه کاری شیلات استان هرمزگان، بر ضرورت توجه به چرخه کامل پرورش میگو به عنوان فرصت‌های متنوع سرمایه‌گذاری در هرمزگان تاکید کرد و بیان داشت: چرخه پرورش میگو از ظرفیت‌های مختلفی همچون پرورش لارو، تهیه خوراک میگو، فرآوری، بسته بندی و آموزش برخوردار است که هر کدام از آنها فرصتی برای سرمایه‌گذاری محسوب می‌شوند.

وی ادامه داد: فرصت‌های سرمایه‌گذاری در این چرخه باید به طور کامل احصا و معرفی شود و در برنامه‌ریزی ها مورد توجه قرار گیرد.

استاندار هرمزگان در ادامه به ظرفیت‌های شهرک شیلاتی و سایت پرورش میگوی سدیج در شهرستان جاسک اشاره کرد و افزود: این سایت دارای 61 مزرعه پرورش میگو، ظرفیت‌ تولید و پرورش 9 هزار و 800 تن میگو و ایجاد اشتغال مستقیم برای 600 نفر است و باید به سرعت پیگیری و نظارت لازم جهت واگذاری و بهره‌برداری از آن با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی، صورت گیرد.

همتی همچنین خواستار استفاده از توانمندی شرکت‌های دانش‌بنیان جهت ارتقای بهره‌وری مزارع پرورش میگو و افزایش تولید در این عرصه شد.

گفتنی است ؛ در این جلسه محمدزاده سرپرست معاونت برنامه ریزی  و امور اقتصادی جهادکشاورزی، دریایی مدیرکل شیلات استان هرمزگان، بارانی سرپرست معاونت آبزی پروری شیلات هرمزگان و مشاور رییس سازمان جهادکشاورزی ، شهرزاد مدیرکل دفتر جذب و حمایت از سرمایه‌گذاری استانداری هرمزگان نیز حضور داشتند.

نظر شما