معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش هرمزگان خبر داد::

اجرای طرح آموزش مجازی رایگان برای نوآموزان پیش دبستانی

۱۳۹۹/۰۷/۰۹ - ۱۰:۲۹:۰۶
کد خبر: ۱۰۶۶۴۰۸
اجرای طرح آموزش مجازی رایگان برای نوآموزان پیش دبستانی
معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان هرمزگان، ازاجرای طرح آموزش مجازی و رایگان نوآموزان پیش دبستانی ثبت نشده خبر داد.
به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان ، ایرج بیت اللهی در اولین جلسه کارگروه استانی طرح ملی پوشش نوآموزان و آموزش مجازی پیش دبستانی اظهار کرد: از آنجائیکه اموزش های علمی و مهارتی دوره پیش دبستانی برای ورود نوآموزان به دوره آموزش رسمی دبستان لازم و ضروری است آموزش و پرورش را بر آن داشت که در شرایط کنونی با اتخاذ تدابیر و ارائه راهکارهای مناسب  در جهت آموزش و توانمندسازی نوآموزان پیش دبستانی طرح پوشش نوآموزان و آموزش مجازی رایگان را ارائه نماید.

وی ادامه داد: طبق این بخشنامه کلیه شهرستان ها و مناطق موظفند با برنامه ریزی ، ابتکارات و خلاقیت ها نسبت به جذب و پوشش حداکثری نوآموزان پیش دبستانی اقدام نمایند.

بیت اللهی با اشاره به اهداف این طرح افزود : رشد همه جانبه اوان کودکی و یادگیری پیش نیازهای ورود به دبستان از طریق آموزش والدین و نوآموزان با توجه به شرایط موجود و ایجاد وحدت رویه و توسعه عدالت آموزشی برای کلیه نوآموزان به صورت رایگان و غیرحضوری و در نهایت جذب و پوشش حداکثری نوآموزان از اهداف مهم این طرح است .

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان هرمزگان : تشکیل کارگروه و برنامه ریزی در کلیه مناطق ، شناسایی و ثبت نام نوآموزان در سامانه سناد ، تشکیل کلاس های درسی مجازی در شبکه شاد و احراز هویت نوآموزان در آن ، پیگیری مستمر نوآموزان ثبت نام نشده و تلاش برای جذب حداکثری نوآموزان ، مدیریت و هدایت فعالیت های آموزشی و پرورشی نوآموزان در شبکه شاد و همچنین صدور گواهی پایان دوره پیش دبستانی برای کلیه نوآموزان شرکت کننده در پیش دبستانی مجازی رایگان از وظایف مهم کارگروهها در شهرستان و مناطق است که باید کاملا اجرایی گردد.

وی اضافه کرد: جذب و ثبت نام نوآموزان در پیش دبستانی غیرحضوری رایگان فقط شامل کودکان 5 سال تمام که در هیچ یک از مراکز پیش دبستانی دولتی یا غیردولتی ثبت نام نکرده اند می شود.

این مقام مسئول در بخشی از سخنان خود با تاکید بر محتوای آموزشی این دوره گفت: محتوای الکترونیکی دوره پیش دبستانی در دو سطح ملی و استانی تولید و پس از بارگذاری در شبکه شاد از طریق شبکه آموزش صدا و سیمای کشوری ، استانی و کانالهای شبکه دانش آموزی شاد پخش می گردد.   

بیت اللهی  تشکیل کارگروههای نظارتی را نیز مورد تاکید قرار داد و افزود: نظارت و ارزشیابی فرآیند اجرای طرح و ارائه بازخوردها ازاهمیت ویژه ای برخوردار است که باید بطور مستمر مورد ارزیابی قرار گیرد و گزارش آن توسط کارگروههای نظارتی مناطق تهیه و جهت بررسی و ارائه بازخوردهای مناسب و کاربردی به استان ارسال گردد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز