استاندار هرمزگان در نشست ویدئو کنفرانس با سفرای جمهوری اسلامی ایران در غرب قاره آفریقا:

هرمزگان دارای ظرفیت‌های گسترده و آمادگی مناسب برای جذب سرمایه‌گذاری است

۱۳۹۹/۰۷/۱۲ - ۱۱:۳۴:۲۷
کد خبر: ۱۰۶۷۷۳۰
هرمزگان دارای ظرفیت‌های گسترده و آمادگی مناسب برای جذب سرمایه‌گذاری است
استاندار هرمزگان گفت: استان هرمزگان به دنبال جذب سرمایه‌گذاری در تمامی زمینه هاست و از وجود این سرمایه‌ گذاران‌ چه داخلی و‌ چه خارجی استقبال می‌کند.
به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان،فریدون همتی در نشست ویدئو کنفرانس با سفرای جمهوری اسلامی ایران در غرب قاره آفریقا، با معرفی ظرفیت‌های اقتصادی و صادراتی هرمزگان، عنوان کرد: با توجه به شرایط بحرانی کرونا در جهان همه باید به نوآوری‌ها روی بیاوریم‌ و‌ از ظرفیت‌ خوب سفرا در کشورهای مختلف استفاده کنیم تا روابط بین الملل تقویت شود.
 
وی با بیان اینکه در هرمزگان دسترسی به آب های آزاد این منطقه را بسیار منحصر به فرد کرده است، ادامه داد: ما در هرمزگان با توجه به‌ موقعیت ساحلی و بیش از ۲۴۰۰ کیلوکتر مرز ساحلی و‌ جزایر ۱۴گانه از شرایط خوبی برای گردشگری برخورداریم.
 
استاندار هرمزگان افزود: هرمزگان از نظر امنیتی در ‌تنگه هرمز تاثیرگذاری خاصی دارد و همانطور که می‌دانید وضعیت آب‌های خلیج فارس بسیار امن است و در کنترل ۲۴ ساعته قرار دارد.
 
همتی تصریح کرد: جزایر استان به لحاظ گردشگری شرایط مطلوبی را داراست و به‌ جز قشم و‌ کیش که نام آشنا هستند جزایری دیگر مانند لارک و‌ هرمز هم از موقعیت گردشگری خوبی برخوردار است و جزیره هرمز بهشت زمین شناسی نام‌گرفته و ما به دنبال جذب سالانه حداقل ۱۰ میلیون ‌گردشگر در این‌ جزایر هستیم.
 
وی گفت: استان هرمزگان به دنبال جذب سرمایه‌گذاران در تمامی زمینه هاست و از وجود این سرمایه‌گذاران‌ چه داخلی و‌ چه خارجی استقبال می‌کند.
 
استاندار هرمزگان خاطرنشان کرد: در حال حاضر بیش از ۳۲ هزار تن میگوی پرورشی در استان تولید شده است که سالانه یک‌میلیارد ‌دلار‌ صادرات در این بخش را می توانیم داشته باشیم.
 
همتی بیان داشت: پرورش ماهی نیز از دیگر زمینه هایی است که به دنبال سرمایه گذاری در آن هستیم چرا که صادرات فرآورده های آبزی هم در استان رونق خوبی دارد.
 
وی افزود: در‌حوزه‌ی کشاورزی ۲میلیون و‌ ۹۰۰هزار تن تولیدات داریم و جالب است بدانید بعضی نقاط استان بسیار سرسبز است و فعالیت‌های کشاورزی گسترده ای در آن انجام‌ می‌شود و خرمای پیارم حاجی آباد و نارنگی سیاهو از محصولات جهانی استان هستند که آمادگی صادرات آن را بیش از پیش داریم.
 
استاندار هرمزگان با بیان اینکه استان هرمزگان با وجود این‌که فرا خشک‌ است اما کشاورزی در آن رونق دارد و به خصوص در محصولات خارج از فصل استان بسیار خوب عمل‌کرده است، اظهار داشت: توسعه گلخانه و تولید گلخانه ای در استان درحال پیشرفت است و برنامه ما توسعه‌ این‌حوزه تا ۵ هزار هکتار است.
 
همتی گفت: در میناب فلفل‌دلمه‌‌ای هایی با رنگ‌های‌ متنوع تولید می شود که به روسیه صادر می شود و همچنین در تولید لیمو هرمزگان رتبه دوم را دارد، نارنگی سیاهو و خرمای پیارم منحصر به فرد است، بنابراین در حوزه‌ کشاورزی زمینه‌های خوبی برای سرمایه‌گذاری وجود دارد و در بشاگرد ۱۵۰۰ هکتار اراضی را به شهرک گلخانه ای تبدیل می کنیم که این امر نیازمند سرمایه‌گذاری است.
 
وی ادامه داد: صنعت و‌معدن استان هم از موقعیت خوبی برخوردار است و به خصوص در زمینه فولاد که تولید ۱۰میلیون‌تن فولاد برای ما اهمیت بالایی در بخش صادرات دارد.
 
استاندار هرمزگان عنوان کرد: در سواحل مکران پایانه انتقال نفت خام در حال ساخت است و تا پایان سال جاری به اتمام خواهد رسید و پرورش میگو و‌ جلبک در شرق استان استعداد خوبی دارد که در کنار حوزه انرژی به آن توجه شده و ظرفیت مناسبی دارد.
 
همتی یادآور شد: به دلیل نزدیکی جاسک به عمان تجارت محلی تقریبا در این منطقه رونق گرفته که جای توسعه و پیشرفت بیشتری دارد و همچنین در حوزه صنعت‌و‌معدن‌ این منطقه استعداد فوق‌العاده‌ای دارد و در ارتباط با ظرفیت شبکه های ارتباطات زمینی،ریلی،هوایی و‌دریایی استان از هر چهار قابلیت برخوردار است.
 
وی گفت: با استفاده از ظرفیت حمل و نقلی هرمزگان دسترسی منطقه غرب آفریقا به آسیای میانه از طریق هرمزگان کاملا امکان‌پذیر است.
 
استاندار هرمزگان خاطرنشان کرد: کشتی سازی استان به عنوان بزرگترین شرکت در کشور در این‌حوره بزرگترین کشتی‌‌ها را تعمیر کرده و امکان همکاری با کشورهای دیگر در این زمینه برای ما وجود دارد و رویکرد ما ساخت کشتی های کاملا بومی است که اگر سرمایه‌گذارانی در این زمینه اعلام آمادگی کنند از آن استقبال خواهیم کرد و همچنین امکان استفاده از تکنولوژی های روز و تبادل این اطلاعات برای ما وجود دارد.
 
همتی تصریح کرد: در پالایشگاه های استان ۶۰درصد نیاز کشور به بنزین یورو ۵ تولید می شود و همچنین وجود دو کارخانه سیمان و ‌بنادر شهید رجایی و‌ شهید باهنر از ظرفیت‌های دیگر این استان پرظرفیت است.
 
وی اضافه کرد: بندر شیو در پارسیان با قطر تعاملاتی را دارد که تا به امروز خوب عمل کرده‌اند و اتاق بازرگانی استان ‌می‌تواند با اتاق بازرگانی مناطق غرب آفریقا مراوداتی داشته باشد.
 
استاندار هرمزگان بیان داشت: بنادر شهید رجایی و منطقه ویژه صنایع انرژی بر پارسیان و‌ بندر کانتینری این شهرستان به عنوان بنادر بزرگ تخصصی صنعتی، معدنی و تجاری در ایران هستند که می توانند نیاز‌های تخلیه و بارگیری و صادرات عمده انرژی‌ بر شامل پتروشیمی، فولاد، آلومینیوم و سیمان و سایر اقلام در هرمزگان را جوابگو باشند و فاز جدید بندر انرژی بر پارسیان به بهره برداری خواهد رسید.
نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز