معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان خبر داد:

خودکفایی هرمزگان در تولید تجهیزات حفاظت فردی بیماری کرونا

۱۳۹۹/۰۷/۱۳ - ۰۹:۲۳:۰۳
کد خبر: ۱۰۶۸۲۱۵
خودکفایی هرمزگان در تولید تجهیزات حفاظت فردی  بیماری کرونا
معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان، گفت: از آغاز اپیدمی بیماری کرونا تا کنون بیش از 2 میلیون ماسک 29 هزار بسته دستکش و 15 هزار لباس گان و کاورال بین مراکز درمانی اعم از دانشگاهی و غیردانشگاهی توزیع شده است.

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان،غلامعلی جاودان افزود: از زمان شیوع اپیدمی بیماری کووید 19 تا کنون به تعداد 161  هزار و 355 عدد ماسک اِن 95 به ارزش16 میلیارد و 135 میلیون ریال، یک میلیون و 992 هزار عدد ماسک سه لایه به ارزش 19 میلیارد و 925 میلیون ریال ،29 هزار و 272 بسته دستکش به ارزش 14 میلیارد و 636 میلیون ریال ،11 هزار و 688 عدد گان به ارزش یک میلیارد و 753 میلیون ریال و 4 هزار و 232 عدد لباس کاورال به ارزش یک میلیارد و 692 میلیون ریال بین مراکز درمانی اعم از دانشگاهی و غیردانشگاهی توزیع شده است.

وی اظهار کرد: اعتبار تجهیزات نامبرده از محل خیرین، هیات امنای صرفه جویی ارزی وزارت بهداشت، سازمان هلال احمر و از طریق خرید دانشگاه علوم پزشکی تامین شده است.

جاودان ابراز کرد: از ابتدای اپیدمی بیماری کووید 19 تا کنون 2 کارخانه تولیدی ماسک سه لایه صنعتی با مجوز دائم این معاونت مشغول به فعالیت شده است به زودی 2 کارخانه تولید ماسک صنعتی به چرخه تولید استان اضافه خواهد شد که این امر هرمزگان را در تولید ماسک های صنعتی خودکفا خواهد کرد.

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان بیان کرد: با تولید ماسک های غیرصنعتی (کارگاهی) نیز که توسط گروههای جهادی و اتحادیه خیاطان فعالیت خود را آغاز کرده اند، تا کنون 51 کارگاه تولیدی با اخذ مجوز از سایت (سامانه) اداره کل تجهیزات پزشکی، (با تکمیل و ارسال اطلاعات در قسمت خوداظهاری سامانه) مشغول به فعالیت می باشند.

جاودان خاطر نشان کرد: تاکنون 51 بازدید در راستای صدور مجوز موقت و نظارت بر نحوه تولید از واحدهای تولیدی، توسط کارشناسان تجهیزات پزشکی این معاونت انجام گرفته است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز