استاندار هرمزگان در ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا:

هرگونه تجمع و برگزاری مجالسی که فاقد مجوز باشد، ممنوع است

۱۳۹۹/۰۷/۱۳ - ۰۹:۴۴:۲۸
کد خبر: ۱۰۶۸۲۳۱
هرگونه تجمع و برگزاری مجالسی که فاقد مجوز باشد، ممنوع است
استاندار هرمزگان، گفت: بازرسان نظارت بر رعایت پروتکل های بهداشتی در همه ادارات، صنوف و بنگاه های اقتصادی و تولیدی، مستقر می‌شوند.
به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان،  فریدون همتی در نشست ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا در هرمزگان با بیان اینکه باید نظارت‌ بیشتری در راستای کنترل این بیماری در استان صورت گیرد، عنوان کرد: متاسفانه در مقطعی که پروتکل‌های بهداشتی به خوبی رعایت نمی شد، شاهد سیر صعودی میزان ابتلا به کرونا و مرگ و میر ناشی از این بیماری بودیم، اما در مقطع فعلی به‌دلیل رعایت پروتکل‌های بهداشتی، فاصله اجتماعی و استفاده از ماسک، روند نزولی و کاهش ابتلا به کرونا در استان را شاهد هستیم.
 
وی ادامه داد: امیدواریم مردم در شهرها، روستاها، ادارات، بازارها و بنگاه‌های اقتصادی و تولیدی با رعایت مضاعف پروتکل ها، آرامش خاطر بیشتری را برای خود و دیگر شهروندان رقم بزنند.
 
استاندار هرمزگان با بیان اینکه هرگونه تجمع و برگزاری مجالسی که فاقد مجوز باشد، ممنوع است، افزود: با توجه به در پیش بودن ایام اربعین حسینی، از علما، هیئت‌های مذهبی و مردم عزیز و فهیم استان تقاضا داریم که به مانند دهه محرم که حساسیت لازم را نسبت به رعایت پروتکل‌های اعلامی داشتند، در ایام دهه آخر ماه صفر و بزرگداشت اربعین امام حسین (ع)، عزادارای ها در صورت امکان در منازل و یا در مساجد و حسینیه ها با رعایت پروتکل ها و دستورالعمل ها برگزار شود.
 
همتی بیان داشت: جزئیات و چارچوب عزاداری های دهه آخر صفر و ایام اربعین به زودی اطلاع رسانی عمومی خواهد شد.
 
وی تشدید دامنه‌های نظارتی را برای کنترل بیماری کرونا مورد تأکید قرار داد و تصریح کرد: حدود 30 هزار کارگاه تولیدی و خدماتی در استان وجود دارد که مقرر شد در هر کارگاه یک نفر از اعضا، به عنوان بازرس در طول زمان فعالیت کارگاه ها، بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی نظارت دائمی داشته باشد.
 
استاندار هرمزگان خاطرنشان کرد: در همه ادارات و نهادها نیز یک نفر به عنوان مسئول نظارت بر پروتکل‌های بهداشتی در نظر گرفته شده است.
 
همتی گفت: بانوان شاغل در ادارات، می توانند روزهای پنجشنبه با موافقت مدیر دستگاه، به صورت دورکاری و یا به صورت شیفتی در محل کار حضور یابند.
 
وی عدم رعایت پروتکل‌ها در بخش حمل و نقل و به‌ویژه شناورهای مسافربری را یکی از ‌نگرانی های مهم ستاد مدیریت بیماری کرونا در استان عنوان و تأکید کرد: اگر پروتکل‌ها در طول مسیر رعایت نشود، اجازه فعالیت به شناورهای متخلف را نمی دهیم.
نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز