رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری بندرعباس خبر داد:

جایگزینی گونه‌های جدید بجای کنوکارپوس

۱۳۹۹/۰۷/۱۳ - ۱۴:۴۰:۲۷
کد خبر: ۱۰۶۸۵۰۷
جایگزینی گونه‌های جدید بجای کنوکارپوس
رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری بندرعباس از تداوم عملیات کاشت گونه‌های درختی و درختچه در حاشیه معابر اصلی و فرعی شهر با کاتر زنی، برش آسفالت و نصب حفاظ در راستای جایگزینی این گونه‌ها با کنوکارپوس خبر داد.

به گزارش خبرگزاری بُرنا در هرمزگان، مصطفی خادم با اعلام این خبر اظهار کرد: کاشت گونه‌های جدید درختی در معابر اصلی و فرعی شهر با هدف توسعه فضای سبز شهر و جایگزینی این گونه‌ها با کنوکارپوس در دستور کار سازمان قرار گرفته و در حال انجام است.

وی با تاکید بر اینکه کاشت نهال و توسعه فضای سبز شهری در کاهش آلودگی هوا تاثیر قابل توجهی دارد، افزود: توسعه کاشت درخت و درختچه به منظور کاهش آلودگی هوا، جذب گرد و غبار، تعدیل دما و ... در دستور کار قرار دارد.

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری بندرعباس ادامه داد: به همین منظور و با هدف توسعه فضای سبز، کاشت این گونه‌ها در معابر مختلف اصلی و فرعی شهر آغاز شده است.

خادم تصریح کرد: کاشت این نهال‌ها در معابری مانند خیابان شهید بهشتی در حال انجام است و بزودی نیز عملیات کاشت در خیابان بهادر و بلوار شهداء نیز دنبال می‌شود.

وی همچنین گونه‌ مدنظر برای کاشت را تابه‌بویا عنوان کرد که جزو درختچه‌های سایه‌دار و مناسب با شرایط اقلیمی بندرعباس است.

این مقام مسئول با اعلام اینکه تمامی نهال‌های قابل کاشت در نهالستان این سازمان تولید شده است، گفت: تنها در بلوار شهید بهشتی، کاشت بیش از 100 اصله نهال در دستور کار قرار گرفته است.

نظر شما