در بستر برنامه شاد و شبکه های اجتماعی انجام شد؛

برگزاری جشنواره "نخستین واژه؛ آب" به میزبانی میناب

۱۳۹۹/۰۷/۱۴ - ۱۲:۲۶:۰۵
کد خبر: ۱۰۶۸۹۱۵
جشنواره "نخستین واژه؛ آب" امسال به صورت آنلاین در شهرستان میناب از طریق شبکه شاد برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری برنا در  هرمزگان، این جشنواره همه ساله در شهرهای مختلف استان به همت آب و فاضلاب هرمزگان و آموزش و پرورش  برگزار می شود که امسال نیز متفاوت از سال های گذشته به میزبانی امور آب و فاضلاب شهرستان میناب برگزار شد.

این جشنواره با هدف ترویج فرهنگ مصرف بهینه آب برگزار می شود که امسال با توجه شرایط پیش آمده بخاطر شیوع ویروس کرونا در بستر برنامه شاد و شبکه های اجتماعی پخش شد.

امین قصمی مدیرعامل آب و فاضلاب هرمزگان  نیز از طریق پیام ویدیوئی با دانش آموزان صحبت کرد.

وی با بیان اینکه جشنواره "نخستین واژه؛ آب" امسال برای ششمین سال پیاپی در شهرستان میناب برگزار می شود، افزود: امسال بخاطر شیوع ویروس کرونا فرصت در کنار هم بودن مهیا نشد از این رو برنامه را بصورت متفاوت از سال گذشته برگزار کردیم.

قصمی افزود: یکی از ابزارهای مقابله با کرونا آب است که بصورت مرتب دست ها را شستشو می دهیم و در کنار آن قول می دهیم که هوای آب را داشته باشیم و با مصرف درست، از آن مراقبت کنیم.

در آغاز این برنامه نیز سلحشور فرماندار میناب تاثیرگذاری برپایی این جشنواره که چند سال متوالی در حال برگزاری است، بیشتر از آن چیزی دانست که به آن فکر می کنیم.

به گفته وی، آثار دراز مدت جشنواره "نخستین واژه؛ آب" به عنوان سرمایه گذاری بزرگ خود را نشان می دهد.

علی رضایی معاون مشترکین شرکت آب و فاضلاب هرمزگان نیز در آئین جشنواره آنلاین "نخستین واژه؛ آب"، گفت: آموزش و فرهنگ سازی از دوره ابتدایی بسیار تاثیرگذار است از این رو فرهنگ سازی مصرف آب نیز در قالب جشنواره "نخستین واژه؛ آب" برای دانش آموزان برگزار می شود.

وی افزود: طبق آمار اعلام شده، 31 هزار دانش آموز از طریق برنامه شاد، در این جشنواره شرکت می کنند که امیدواریم تاثیرات لازم داشته باشد.

به گفته رضایی، با آموزش دانش آموزان، فرهنگ مصرف به خانواده ها منتقل و مدیریت مصرف آب انجام می شود.

معاون مشترکین شرکت آب و فاضلاب هرمزگان از میناب به عنوان شهر پیشرو کشور در برگزاری جشنواره نخستین واژه؛ آب یاد کرد و گفت: میناب سابقه برگزاری کارناوال 10 هزار نفری دانش آموزی در کارنامه خود دارد و امسال با توجه به شرایط موجود، جشنواره در بستر برنامه شاد و از طریق شبکه های اجتماعی برای استفاده عموم پخش شد.

در ادامه نیز مصطفی زائرپور مدیر امور آب و فاضلاب شهرستان میناب با قدردانی از آموزش و پرورش در برگزاری این جشنواره گفت: جشنواره "نخستین واژه؛ آب" با همکاری آموزش و پرورش در شهرستان میناب در راستای ترویج مصرف بهینه در مقطع ابتدایی برگزار می شود.

به گفته وی، تاکنون 5 جشنواره در میناب برگزار شده و امسال ششمین جشنواره ای است که در این شهرستان برگزار می شود.

وی افزود: از طریق کارناوال های دانش آموزی روش های صحیح مصرف را به دانش آموزان آموزش می دهیم که امسال در بستر برنامه شاد و شبکه های اجتماعی اقدام به برگزاری جشنواره "نخستین واژه؛ آب" کردیم.

در این جلسه همچنین کریمی مدیر آموزش و پرورش شهرستان میناب به تشریح نحوه برگزاری این جشنواره در بستر برنامه شاد پرداخت و ابراز امیدواری کرد، این جشنواره تاثیرات لازم را در بین دانش آموزان داشته باشد.

نظر شما