رییس اتاق بازرگانی بندرعباس در دیدار معاون وزارت امور خارجه مطرح کرد:

گسترش روابط بین المللی اولویت نخست اتاق بازرگانی بندرعباس است

۱۳۹۹/۰۷/۱۶ - ۱۱:۱۶:۳۲
کد خبر: ۱۰۶۹۹۷۰
رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی بندرعباس، گفت: گسترش روابط بین المللی و دستیابی به بازارهای هدف و رشد صادرات اولویت نخست اتاق بازرگانی بندرعباس است.

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان، محمدرضا صفا در دیدار با معاون دیپلماسی اقتصادی وزیر امور خارجه که به اتفاق استاندار هرمزگان و نماینده وزارت امور خارجه در هرمزگان همراه بود، اظهار داشت: اینک اتاق بازرگانی بندرعباس به جایگاه خود در بعد استانی و ملی دست یافته است و امید می رود با حمایت های مسوولان در بعد فرامنطقه ای نیز بتواند گام های اساسی بردارد.

وی افزود: در حال حاضر بازرگانان و تجار ما با مشکلات عدیده ای در بحث بازگشت ارز مواجه هستند و امید می رود در این زمینه تمهیداتی اندیشیده شود تا تجار بتوانند با آرامش و ثبات بیشتری امورات خود را پیش ببرند.

رییس اتاق بازرگانی بندرعباس ادامه داد: اتاق در بحث ارتباطات بین المللی اقدامات بسیار ارزنده ای انجام داده که برگزاری ویدئو کنفرانس با سرکنسولگری جمهوری اسلامی در میلان ایتالیا و دستیابی به بازارهای این کشور برای فروش محصولات خاص استان هرمزگان نظیر خرما، مرکبات و آبزیان بخشی از این اقدامات در حوزه بین المللی بوده است.

صفا تاکید کرد: خوشبختانه ارتباطات خوبی بین پارلمان بخش خصوصی و مسوولان استان به ویژه شخص استاندار و نماینده وزارت امور خارجه در استان حاکم است و امید است با تشکیل این مثلث طلایی شاهد دستاوردهای خوبی برای استان در حوزه بین المللی باشیم.

همچنین طی دو هفته اخیر اتاق بازرگانی بندرعباس آمادگی خود را برای برقراری ارتباط ویدئو کنفرانسی با اتاق های بازرگانی چین، عراق و افغانستان از کانال دییلماتیک اعلام کرده است.

وی بیان داشت: دعوت از سفرای جدید الانتصاب کشورمان در عمان و قطر و دیدار با مسوولان استانی و اعضای هیات رییسه اتاق بازرگانی را در دستور کار داریم.

صفا همچنین در پایان با توجه به ضرورت توسعه همکاری ها با کشورهای همسایه به ویژه عمان، قطر و عراق خواستار مساعدت برای برقراری زمینه جهت ارتباط بیشتر با اتاق های بازرگانی این سه کشور شد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز