مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان پارسیان خبر داد:

پارسیان در وضعیت خطر یا قرمز می باشد

۱۳۹۹/۰۷/۲۰ - ۰۸:۵۳:۵۷
کد خبر: ۱۰۷۱۴۱۲
پارسیان در وضعیت خطر یا قرمز می باشد
مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان پارسیان، در جلسه شورای سلامت و امنیت غذایی شهرستان پارسیان گفت: در حال حاضر شهرستان پارسیان در وضعیت خطر یا قرمز می باشد و همه ملزم به رعایت پروتکل های بهداشتی هستند.

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان، آمنه ماجدی بیان کرد: در جلسه شورای سلامت و امنیت غذایی شهرستان پیرامون موضوعاتی همچون ممنوعیت ورود کود مرغی به شهرستان، دفع صحیح و اصولی انواع پسماند ها و لزوم همکاری همگانی در کاهش و کنترل بیماری کرونا بحث و تبادل نظر شد و تصمیمات لازم اتخاذ گردید.

وی به فصل کشاورزی در شهرستان و استفاده نامطلوب از فضولات مرغی توسط کشاورزان، اشاره کرد و افزود: با توجه به ممنوعیت ورود فضولات مرغی نامطلوب به شهرستان، همکاری همه جانبه ارگان های ذیربط لازم است.

ماجدی در ادامه به برنامه ملی هر خانه یک پایگاه سلامت اشاره کرد و بیان داشت: در راستای  توانمندسازی فرد، خانواده و جامعه این برنامه ملی توسط شبکه بهداشت و درمان شهرستان پارسیان در حال انجام می باشد.

فرماندار پارسیان با تاکید بر اینکه افراد فاقد ماسک در شهرستان از  خدمات مراکز خدماتی و  دستگاه های اجرایی بی نصیب خواهند شد، گفت: مسئولین ادارات شهرستان و  تمام افرادی که در صنوف مختلف فعال و به مردم خدمات ارائه می کنند، باید بتوانند در فضای تحت مدیریت خود پروتکل های بهداشتی را به صورت دقیق  رعایت کنند.

رضا پور عنوان کرد: حراست های دستگاه های اجرایی باید بر نحوه اجرا و رعایت پروتکل های بهداشتی نظارت لازم را داشته باشند.

وی ضمن تشکر از جامعه پزشکی و کادر درمان کشور به ویژه کادر بهداشت و درمان شهرستان پارسیان که از هیچ خدمتی دریغ نکردند و از لحظه شیوع این ویروس پای کار بودند، اظهار کرد: طبق مصوبه ستاد کرونا مراسم اربعین امسال کمتر از دو ساعت و در فضای باز برگزار شد.

فرماندار پارسیان تاکید کرد: با توجه به احتمال شیوع ویروس کرونا در اصنافی که بیشترین مراجعه را دارند می بایست نظارت بازرسان اصناف و سلامت محیط مرکز بهداشت بر این اصناف بسیار جدی باشد.

مقرر شد اداره جهاد کشاورزی و دفتر نظام صنفی کشاورزی با همکاری دادستان نسبت به قطع خدمات به مالکین و زمین های کشاورزی که مصرف سموم و کود های غیر مجاز داشته اند، اقدام نمایند.

همچنین شهرداری در زمینه زمان جمع آوری پسماند در سطح شهر از طریق فضای مجازی و نصب بنر در محلات، اطلاع رسانی کرده و نسبت به حصارکشی و استقرار نگهبان در سایت و رعایت اصول دفن بهداشتی  با نظر محیط زیست اقدام نماید.

در این جلسه مصوب شد بمنظور اجرای دستورالعمل ستاد ملی مدیریت کرونا، کلیه دستگاههای اجرایی و سازمانهای دولتی و غیر دولتی نسبت به نظارت بر رعایت پروتکل های بهداشتی با مسئولیت حراست هر اداره، اقدام و سه شنبه هر هفته به ستاد شهرستانی واقع در فرمانداری گزارش نمایند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز