سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان خبر داد:

۹ هزار خانم باردار هرمزگانی در برابر آنفلوانزا واکسینه شدند

۱۳۹۹/۰۷/۲۱ - ۰۸:۵۵:۱۵
کد خبر: ۱۰۷۱۹۴۳
۹ هزار خانم باردار هرمزگانی در برابر آنفلوانزا واکسینه شدند
سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان، گفت: از 17 هزار خانم باردار استان که در سامانه سیب ثبت شده اند، به بیش از 9 هزار نفر واکسن آنفلوآنزا تزریق شده است.

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان،فاطمه نوروزیان، بیان کرد: هزار و 500 نفر از کادر درمان نیز تا کنون واکسن آنفلوآنزا دریافت کرده اند.

وی ابراز کرد: واکسیناسیون برای همه خانم های باردار انجام می شود و خانم های بارداری که پرونده الکترونیک در سامانه سیب تشکیل نداده اند در روزهای آتی نسبت به نام نویسی در سامانه سیب اقدام کنند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان، تصریح کرد: از دوشنبه توزیع واکسن در کل استان برای تزریق به بیماران زمینه ای آغاز می شود و بیماران مبتلا به انواع سرطانها، سیکل سل(کم خونی داسی شکل)، تالاسمی، ام اس، افراد دیالیزی، بیماریهای تنفسی و بیمارانی که همزمان دیابت و فشارخون دارند در اولویت تزریق هستند.

نوروزیان عنوان کرد: افراد دارای بیماری های ذکر شده، پس از فراخوان با در دست داشتن کارت یا مدارک مربوط به بیماری فوق به مراکز جامع سلامت مراجعه کنند و اگر پرونده الکترونیک ندارند در روزهای آتی در سامانه سیب نام نویسی کنند.

وی خاطرنشان کرد: زمان واکسیناسیون برای سایر افراد نیز اطلاع رسانی خواهد شد؛ همچنین با توجه به شرایط آب و هوایی و نداشتن موارد آنفلوانزا در استان نگرانی در خصوص تزریق و دریافت واکسن وجود ندارد.

نظر شما