صورت گرفت؛

برگزاری آیین اختتامیه سوگواره هیئت های خانگی ویژه کودکان و نوجوانان بندرعباس

۱۳۹۹/۰۷/۲۳ - ۱۰:۴۶:۵۸
کد خبر: ۱۰۷۳۰۹۲
اختتامیه سوگواره هیئت های خانگی ویژه کودکان و نوجوانان شهر بندرعباس با همکاری شهر دوستدار کودک در تالار فردوسی شهرداری بندرعباس برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان، حامد رضوانی در این آیین اظهار کرد: با عنایت به توصیه های مقام معظم رهبری خطاب به نوجوانان و جوانان در بیانیه گام دوم انقلاب مبنی بر لزوم برجسته کردن ارزش های معنوی این سازمان با همکاری شهر دوستدار کودک اقدام به برگزاری سوگواره هیئت‌های خانگی کودک و نوجوان کرد.

وی افزود: همچنین بنا به توصیه های رهبری در خصوص رعایت پروتکل های بهداشتی عزاداران حسینی و شعار هر خانه یک حسینیه تصمیم گرفتیم با توجه به تعطیلی بسیاری از هیئت ها،کودکان هیئت خود را در خانه خود ایجاد کنند و این مبنای برگزاری سوگواره هیئت‌های خانگی شد‌.

رضوانی تصریح کرد: استفاده از ظرفیتها و ابزارهای نوین جهت تاثیرگذاری اجتماعی و دینی همچنین استفاده از ابزار رسانه جهت اقامه عزای حسینی با هدف غنی سازی فرهنگ عاشورا و زنده نگهداشتن این قیام بزرگ که میراث عظیم فرهنگی نه برای جهان تشیع و اسلام بلکه برای همه بشریت است این جشنواره شکل گرفت.

رئیس سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری بندرعباس گفت: ایجاد بستری مناسب جهت ارائه توانمندی ها و کشف استعدادها، آشنایی کودکان با سنتهای عزاداری که برای ما بسیار حائز اهمیت است،از دیگر اهداف این سوگواره بود.

وی خاطرنشان کرد: برگزاری این مراسم در ابتدا ویژه دهه اول محرم بود که علیرغم تعطیلی مدارس و دانش آموزان خوشبختانه با شور و شوق حسینی و استقبال کودکان و نوجوانان به همراه بود که سبب شد ما مهلت ارسال آثار را تمدید کنیم.

گفتنی است، در مجموع ۵۶ اثر دریافت شده که ۲۰ اثر برگزیده توسط هیئت داوران انتخاب شد.

یادآور می شود، در این آیین برنامه ها و مداحی توسط خود کودکان اجرا شد.

مدیر ارتباطات و امور بین الملل شهرداری بندرعباس از این اقدام مثبت سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری بندرعباس تقدیر و تشکر بعمل آورد.

 

نظر شما