مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی هرمزگان خبر داد:

گازگرفتگی، علت اصلی حادثه کارخانه پودر ماهی قشم

۱۳۹۹/۰۷/۲۹ - ۰۸:۳۷:۴۱
کد خبر: ۱۰۷۵۴۸۳
گازگرفتگی، علت اصلی حادثه کارخانه پودر ماهی قشم
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی هرمزگان با اشاره به حادثه اتفاق افتاده در کارخانه پودر ماهی قشم، گفت: با کسب اطلاع از بروز حادثه در کارخانه پودر ماهی در قشم، تیم کارشناسی و بازرسی کار این اداره کل جهت بررسی ابعاد مختلف حادثه به محل اعزام شدند.

به گزارش خبرگزاری برنا در  هرمزگان، هادی ابراهیمی ضمن تسلیت درگذشت چهار نفر از کارگران یک کارخانه پودر ماهی در قشم، اظهار کرد: بررسی‌های اولیه حادثه دلخراش روزهای اخیر در شهر سوزای قشم، نشان دهنده عدم توجه به نکات ایمنی در بروز این اتفاق بوده است.

وی خاطرنشان کرد: گازسنجی صورت گرفته توسط کارشناسان این اداره کل تجمع گاز سولفید هیدروژن و منواکسید کربن و کاهش اکسیژن محیط که موجب گاز گرفتگی شده را، به اثبات رسانده است.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان هرمزگان در ادامه نیز ضمن تشریح جزئیات دیگر این حادثه، تصریح کرد: به دنبال کاهش اکسیژن محیط، یکی از کارگران دچار حادثه شده و پس از آن چهار نفر دیگر از کارگران برای نجات جان همکار خود به درون حوضچه ماهی رفته که متأسفانه آنها نیز دچار گازگرفتگی شده‌اند.

ابراهیمی عنوان کرد: در نهایت نیز این حادثه منجر به مصدومیت یک نفر و  فوت چهار نفر دیگر شده است.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان هرمزگان نداشتن تهویه مناسب حوضچه محل انجام فعالیت کارگران، عدم نظارت بر عملکرد کارگران، عدم ارزیابی خطرات کاری کارگران توسط کارفرما و عدم گازسنجی قبل از ورود کارگران به فضای بسته را، از جمله عوامل وقوع حادثه عنوان کرد.

ابراهیمی در خصوص سابقه قبلی بازرسی از کارخانه‌های پودر ماهی در قشم، بیان کرد: بازرسی از وضعیت ایمنی این کارخانه‌ها توسط اداره کار منطقه آزاد صورت می‌گیرد.

این مقام مسئول همچنین عدم وجود وسایل حفاظت فردی مناسب برای کارگران شامل ماسک تنفسی، حمایل بند و لنیارد در هنگام ورود به فضای بسته را جزو دیگر نواقص ایمنی این کارگاه عنوان کرد و ادامه داد: در حال حاضر به دستور مقامات قضایی استان، مدیرعامل این مجموعه در بازداشت به سر می‌برد و کارگاه مذکور نیز پلمپ شده است.

وی بیان کرد: به منظور جلوگیری از تکرار حوادث مشابه، بازرسی مجدد از پنج کارگاه تولید پودر ماهی در شهرستان قشم در دستور کار بازرسان کار قرار گرفته است.

نظر شما