مدیرکل شیلات هرمزگان:

تحقق خودکفایی در پرورش ماهیان دریایی در قفس در آینده ای نزدیک

۱۳۹۹/۰۷/۳۰ - ۱۳:۱۰:۲۵
کد خبر: ۱۰۷۶۳۶۹
تحقق خودکفایی در پرورش ماهیان دریایی در قفس در آینده ای نزدیک
مدیرکل شیلات هرمزگان، به همراه سرپرست معاونت آبزی پروری شیلات هرمزگان در روند مونتاژ قفس های پرورش ماهیان دریایی در بندر صیادی کوهستک توسط بخش خصوصی بازدید کرد.

به گزارش خبرگزاری برنا در  هرمزگان،در حاشیه این بازدیدعبدالرسول دریایی با اشاره به اهمیت آبزی پروری در عصر حاضر و برای نسل های آینده گفت: خوشبختانه پرورش ماهی در دریا توانسته به خوبی خواسته ها و توقعات آبزی پروری دریایی را برآورده سازد و یکی از روش های موفق صنعت آبزی پروری در پرورش ماهیان دریایی است.

وی با بیان اینکه استان هرمزگان همواره در این زمینه جز استان های پیشرو و قطب بوده است گفت: خوشبختانه در سال های اخیر با اعطای مجوز پرورش ماهیان دریایی به مناطق روستایی و شهرستانهای استان در آینده ایی نزدیک شاهد توسعه و رونق ناشی از اجاری این طرح ها در این مناظق خواهیم بود.

دریایی مونتاژ قفس های پرورش ماهی در دریا در بندر صیادی کوهستک را  نشان از موفقیت های آتی در این عرصه خواند و گفت: بدون شک با بهره گیری از دانش جوانان ایرانی و حمایت های خوب دولت در در آینده ای نزدیک شاهد بومی شدن و خودکفایی کامل در صنعت پرورش ماهیان دریایی در قفس خواهیم بود.

مدیرکل شیلات هرمزگان تحریم های ظالمانه اخیر که منجر به ممانعت از ورود کارشناسان خارجی برای مونتاژ قفس های پرورش ماهی در قفس و دیگر مشکلات  شد را منشا برکت خواند و تصریح کرد: خوشبختانه هیچ قدرتی نمی تواند مانع از توسعه و پیشرفت ایران اسلامی گردد مهندسان جوان هرمزگانی با تکیه بر دانش و تخصص بومی موفق به مونتاژ قفس های پرورش ماهیان دریایی در بندر صیادی چیروئیه شدند.

گفتنی است این استان در فاز اول با دارا بودن ۱۴ پهنه دریایی مطالعه شده و ظرفیت بیش از ۱۱۳ هزار تن بزرگترین ومهمترین استان شیلاتی در کشور است که راه اندازی طرحهای واگذار شده در این حوزه شکوفایی عظیمی از جمله تامین پروتئین دریایی  مورد نیاز کشور، اشتغال زایی بیش از ۴هزار نفر، کاهش فشار بر ذخائر طبیعی آبزیان، استفاده حداکثری از دریا بدون هیچ گونه برداشت از منابع آب شیرین و گرایش صیادان به این حرفه خواهد شد که نقش بزرگی دراقتصاد جامعه صیادی و بومیان سواحل جنوبی کشور نیز خواهد داشت.

گفتنی است شهرستان سیریک ظرفیت 10 هزار تن تولید ماهی در قفس را دارد.

نظر شما
پرونده ویژه