در بازدید مدیرکل شیلات هرمزگان و فرماندار میناب از اراضی پرورش میگوی کرگان وکلاهی مطرح شد:

ایجاد اشتغال بیش از دوهزار نفر با راه اندازی اراضی پرورش میگوی کرگان وکلاهی

۱۳۹۹/۰۸/۰۱ - ۱۰:۲۲:۳۲
کد خبر: ۱۰۷۶۷۳۸
ایجاد اشتغال بیش از دوهزار نفر با راه اندازی اراضی پرورش میگوی کرگان وکلاهی
مدیرکل شیلات هرمزگان و فرماندار میناب به همراه جمعی از مسئولین استان و شهرستانی در راستای رفع مشکلات از اراضی در شرف واگذاری پرورش میگو کرگان و کلاهی واقع در شهرستان میناب بازدید کردند.

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان،عبدالرسول دریایی با اشاره به اهمیت آبزی پروری به ویژه پرورش میگو در جهت تامین امنیت غذایی کشور و اشتغال زایی نوار ساحلی کشور گفت: خوشبختانه با حمایت های دولت و در راستای منویات مقام معظم رهبری از تمام ظرفیت ها برای فعال کردن پتانسیل های آبزی پروری استان استفاده می کنیم.

وی این بازدید را در راستای مرتفع سازی مشکلات مجتمع های پرورش میگو در کرگان و کلاهی خواند و گفت: امید است با ورود بخش خصوصی و سرمایه گذاران بومی و توانمند شاهد رفع مشکلات این مجتمع ها در آینده ای نزدیک باشیم.لازم به ذکر است در صورت بهره برداری از ظرفیت های پرورش میگو در مناطق یادشده بیش از 2000 نفر اشتغالزایی و ده هزار تن به تولید میگوی پرورشی استان اضافه خواهد شد.

دریایی تصریح کرد: خوشبختانه استان هرمزگان در حوزه آبزی پروری به ویژه در سال های اخیر توانسته جایگاه برتر و ویژه ای را به خود در کشور اختصاص دهد که تداوم این مهم نیازمند حمایت از این صنعت پویا، اشتغال زا و ارز آور است.

مدیر کل شیلات هرمزگان افزود: حل مشکل پرورش دهندگان میگو با تصمیم منطقی ، قانونی و عملیاتی شدن مصوبات ضروری است.

گفتنی است استان هرمزگان در سال1398با تولید بیش از 22 هزار تن تولید میگوی پرورشی رتبه اول کشور را کسب کرده است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز