در بازدید مدیر کل شیلات هرمزگان از ظرفیت های شیلاتی ابوموسی مطرح شد:

همکاری شیلات و فرمانداری ابوموسی در حل مشکلات صیادان این شهرستان

۱۳۹۹/۰۸/۱۰ - ۱۲:۴۴:۵۳
کد خبر: ۱۰۸۰۶۵۹
همکاری شیلات و فرمانداری ابوموسی در حل مشکلات صیادان این شهرستان
مدیر کل شیلات هرمزگان، به همراه معاون صید و بنادر ماهیگیری شیلات هرمزگان و رئیس شیلات شهرستان ابوموسی از فعالیت ها و ظرفیت های شیلاتی شهرستان ابوموسی بازدید و در راستای حل مسائل و مشکلات جامعه صیادی این شهرستان در نشستی با حضور فرماندار شهرستان ابوموسی شرکت کردند.

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان، در حاشیه این بازدید مدیر کل شیلات هرمزگان با اشاره به ظرفیت ها و توانمندی های شیلاتی شهرستان ابوموسی گفت: صید و صیادی پویا، وجود منابع عظیم وتنوع گونه های مختلف آبزیان، توانمندی بالقوه در زمینه آبزی پروری دریایی تنها بخشی از توانمندی های شیلاتی  این شهرستان است.

 عبدالرسول دریایی امکان سرمایه گذاری در زمینه پرورش ماهی در قفس و امکان سرمایه گذاری در زمینه صنایع مختلف تبدیلی شیلات را از دیگر ظرفیت های شیلاتی خواند و گفت: در صورت حمایت و ورود سرمایه گذاران توانمند شاهد توسعه بیش از پیش این شهرستان در زمینه های شیلاتی خواهیم بود.

وی ضمن تاکید بر لزوم شتاب گیری روند توسعه و تقویت زیرساخت های شیلاتی درشهرستان ابوموسی گفت: بدون شک این مهم نیازمند تصویب اعتبارات و همچنین حمایت های استانی و ملی ویژه فعالیت های شیلاتی است.

در این سفر مدیر کل شیلات هرمزگان به همراه معاون صید و بنادر ماهیگیری شیلات هرمزگان از محل اسکله پهلوگیری لنج های صیادی و اسکله شناور پهلوگیری قایق های صیادی، واحدهای تولیدی مجتمع سردخانه شیلات (کارخانه تولید یخ قالبی ، سیستم های برودتی آمونیاکی ، فریونی و همچنین سالن خط فیله ماهیان تجاری وکارخانه کنسرو سازی ماهی تون)، مجتمع های اداری شیلات و پایگاه حفاظت منابع آبزیان شیلات شهرستان ابوموسی بازدید کرد.

در ادامه مدیرکل شیلات هرمزگان و معاون صید و بنادر ماهیگیری شیلات استان به همراه رئیس شیلات شهرستان ابوموسی پس از دیدار با فرماندار شهرستان جهت بررسی مسائل و مشکلات صید وصیادی شهرستان در جلسه ای به همین منظور در محل فرمانداری برگزار گردید شرکت نمودند .

در این نشست مدیرکل شیلات هرمزگان با اشاره به همکاری خوب فرمانداری شهرستان ابوموسی با شیلات این شهرستان و جامعه صیادی ابوموسی گفت: امید است با تعامل مضاعف شیلات و فرمانداری شاهد حل مسائل و مشکلات صید، صیادی و شیلاتی و همچنین شتاب در توسعه و تقویت زیرساخت های شیلاتی باشیم.

دریایی تسریع در روند  تعمیرات اساسی اسکله شناور قایق های صیادی و تعیین مکان مناسب جهت پارکینگ (توقفگاه دائمی ) قایق  های صیادی در بندر چند منظوره ابوموسی بمنظور دسترسی به ساحل ( خشکی)  با هدف انجام تعمیرات مورد نیاز  قایق های صیادی و رفع مشکلات قایقداران را از اهم موارد مطروح در این نشست خواند.

گفتنی است پیگیری تعیین تکلیف قرارداد بهره برداران سردخانه ابوموسی ، پیگیری تسریع در روند واگذاری مجتمع سردخانه جزیره ابوموسی در قالب تبصره ۱۹ قانون بودجه، پیگیری چارت سازمانی پایگاه حفاظت منابع آبزیان شیلات شهرستان ابوموسی ، تعمیر شناور گلف این پایگاه ، پیگیری تامین نیروی انسانی مورد نیاز شیلات این شهرستان درسردخانه از مهمترین دستور کارهای مطروح در این سفر دو روزه بوده است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز