استاندار هرمزگان در شورای برنامه ریزی و توسعه استان:

مدیران دستگاه‌های کم کار در جذب اعتبارات بودجه باید پاسخگو باشند

۱۳۹۹/۰۸/۱۲ - ۱۱:۴۵:۰۵
کد خبر: ۱۰۸۱۷۱۵
مدیران دستگاه‌های کم کار در جذب اعتبارات بودجه باید پاسخگو باشند
استاندار هرمزگان، با بیان اینکه هرمزگان رتبه اول کشور در زمینه نرخ مشارکت اقتصادی نیروی کار را دارد، گفت: آمار‌ها در زمینه نرخ بیکاری در هرمزگان مخصوص افراد بومی این استان نیست و در این آمارگیری‌ها، مهاجرانی که از استان‌های دیگر وارد شده اند نیز محاسبه شده‌اند.

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان، فریدون همتی در نشست شورای برنامه ریزی و توسعه استان هرمزگان با اشاره به گزارش عملکرد جذب اعتبارات سال ۹۸ در استان، عنوان کرد: از مجموع هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان اعتبار مصوب در بخش‌های مختلف برای هرمزگان در سال گذشته، در مجموع ۵۸ درصد این رقم معادل ۹۲۵ میلیارد تومان تحقق یافت.

وی ادامه داد: تعدادی از دستگاه ها از جمله ادارات کل ورزش و جوانان و میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان در جذب اعتبارات سال گذشته موفق نبودند که توجیهات آنها نیز قابل قبول نبود و به آنها تذکر جدی داده می‌شود و مدیران آنها باید نسبت به عدم جذب منابع پاسخگو باشند.

استاندار هرمزگان با اشاره به تشریح بخشنامه بودجه سال ۱۴۰۰ ، افزود: دستگاه‌های اجرایی استان باید با جدیت بیشتر و فعالانه از طریق وزارتخانه های مربوطه خود، پیشنهادات استان برای وارد شدن به لایحه بودجه را پیگیری کنند.

همتی با اشاره به قانون واگذاری طرح های نیمه تمام به بخش خصوصی، تصریح کرد: دستگاه‌های اجرایی استان باید در این زمینه نیز جدی تر اقدام کنند تا این طرح‌ها با واگذاری به بخش خصوصی تکمیل شوند.

وی همچنین از تصویب الحاق سه نقطه جدید به شهر بستک در این نشست خبر داد و بیان داشت: یکی از این نقاط بام بستک است که با توجه به طرح مناسب گردشگری، به حریم شهر بستک اضافه شد تا سرمایه گذاری و اقدامات مناسب در آن صورت گیرد.

استاندار هرمزگان در ادامه بر لزوم تشکیل کمیته‌ای زیر نظر معاونت اقتصادی استانداری و با حضور دستگاه‌های مسئول همچون اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی تاکید کرد و اظهار داشت: این کمیته باید بر پروژه‌های مختلف سرمایه‌گذاری در استان، نظارت و کنترل لازم را داشته باشند تا جذب و به کارگیری نیروی انسانی بومی در زمان احداث و بهره‌برداری از این پروژه‌ها در اولویت باشد.

همتی اضافه کرد: همچنین باید سامانه‌ای طراحی شود که تمامی افراد فاقد شغل و بیکار در استان، اطلاعات مربوط به تحصیلات و مهارت خود را در آن ثبت کنند تا تعداد دقیق افراد بیکار در استان مشخص شود.

وی همچنین بر لزوم ساماندهی آموزش و مهارت آموزی نیروی انسانی متناسب با نیاز اشتغال استان تاکید کرد و افزود: از طریق احصای تعداد دقیق متقاضیان اشتغال و افراد بیکار و همچنین آموزش و مهارت آموزی آنها باید تلاش کنیم تا نیروهای آماده به کار ماهر در استان، در اولویت اشتغال در ظرفیت های مختلف موجود در هرمزگان قرار بگیرند.

استاندار هرمزگان با بیان اینکه هرمزگان رتبه اول کشور در زمینه نرخ مشارکت اقتصادی نیروی کار را دارد، خاطرنشان کرد: آمار‌ها در زمینه نرخ بیکاری در هرمزگان مخصوص افراد بومی این استان نیست و در این آمارگیری‌ها، مهاجرانی که از استان‌های دیگر وارد شده اند نیز محاسبه شده‌اند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز