مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان:

هرمزگان از غنای ویژه ای در قصه گویی برخوردار است

۱۳۹۹/۰۸/۱۲ - ۱۲:۲۱:۳۷
کد خبر: ۱۰۸۱۷۶۲
هرمزگان از غنای ویژه ای در قصه گویی برخوردار است
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان، در آیین اختتامیه نخستین جشنواره ملی قصه گویی روستا و عشایر به میزبانی روستای شمیل گفت : هرمزگان از غنای ویژه ای در قصه گویی برخوردار است.

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان ، رضا کمالی زرکانی ضمن تبریک هفته وحدت گفت: در اهمیت قصه همان بس که در کتاب قرآن کریم بسیاری از موارد مهم بصورت قصه بیان شده است که برای همگان قابل درک باشد.

وی افزود : در فرهنگ عامه نیز برای محافظت و ماندگاری هر چیز آنرا به زبان قصه تبدیل می کنند و به همین دلیل است که باید فرهنگ شفاهی هر منطقه که بستر اصلی قصه هاست مورد تحقیق و پژوهش جدی قرار گیرد.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان عنوان کرد : قصه بر اساس جغرافیا ، فرهنگ و همراه با خلاقیت شکل می گیرد و هرمزگان از این لحاظ  سرشار از قصه ها ، داستان ها و روایت های مختلف است.

کمالی زرکانی به ظرفیت های هرمزگان در خصوص قصه ها اشاره کرد و گفت : هرمزگان تنوع فراوانی از قصه ها دارد و داستان های پریان تا مدافعان خلیج فارس را دربر می گیرد اما هنوز کاری اصولی ، علمی و منسجم انجام نگرفته و خطر از بین رفتن آنها وجود دارد.

وی در پایان از برگزارکنندگان و حامیان این جشنواره تقدیر و تشکر کرد و از برگزیدگان با اهدای لوح سپاس و هدایا تجلیل به عمل آمد.

گفتنی است : در این مراسم حجت الاسلام و المسلمین حبیب رضا ارزانی ،دبیر ستاد عالی کانون های فرهنگی هنری مساجد بصورت ویدئو کنفرانس با حضار صحبت کردند.

نظر شما