رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی بندرلنگه خبر داد:

شاغل شدن بیش از ۱۰۰ نفر در بندرلنگه با اجرای طرح یارانه دستمزد

۱۳۹۹/۰۸/۱۴ - ۰۸:۴۷:۱۰
کد خبر: ۱۰۸۲۳۴۸
شاغل شدن بیش از ۱۰۰ نفر در بندرلنگه با اجرای طرح یارانه دستمزد
رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی بندرلنگه ،با بیان اینکه طرح یارانه دستمزد یکی از برنامه‌ها و سیاست‌های دولت در حوزه اشتغال است، گفت: در راستای اجرای این طرح طی یک ماه گذشته 106 متقاضی اشتغال در شهرستان، جذب بازار کار شدند.

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان،عباس رمضانی سهمیه بندرلنگه در راستای این طرح را 110 نفر ذکر و اضافه کرد: در نشست با کارفرمایان، زمینه انعقاد قرارداد کار جویندگان کار با 95 درصد پیشرفت نسبت به برنامه پیش بینی شده در شهرستان محقق شده است.     

وی افزود: بر اساس این طرح، در صورت جذب نیروی کار شغل اولی،۳۰ درصد از دستمزد جویندگان کار شامل افراد با تحصیلات دیپلم و دانش آموختگان دانشگاهی در قالب یارانه دستمزد به کارگاه هایی که آنها را جذب کنند، پرداخت می شود.

رمضانی اظهارداشت: کارآفرینان و متقاضیان اشتغال در شهرستان می توانند با مراجعه به سامانه الکترونیکی به نشانی  pyd.mcls.gov.ir جهت ثبت نام اقدام کنند.

طرح یارانه دستمزد یکی از برنامه‌ها و سیاست‌های دولت در حوزه اشتغال است که در راستای حمایت نیروی کار شغلی اولی و کارفرمایان با پرداخت یارانه به حساب صاحبان کارگاه‌های بکارگیرنده افراد مشمول هدف این طرح، توسط وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در حال انجام است.

کاهش هزینه‌های بکارگیری نیروی کار جدید برای کارفرما به منظور پایداری تولید و اشتغال، افزایش فرصت اشتغال بویژه برای دانش آموختگان دانشگاهی در بازار کار، حمایت از ارتقا تولید داخلی و رقابت پذیری در بنگاههای اقتصادی در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی، ارتقا سطح سرمایه انسانی کارگاه‌های فعال بخشهای خصوصی و تعاونی در مناطق کم برخوردار و حمایت از بنگاههای بخشهای تعاونی و خصوصی به شدت آسیبدیده از پدیده شیوع کرونا از اهداف این طرح است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز