معاون وزیر نیرو در امور آب و آبفا خبرداد:

رشد هزار درصدی احداث آبشیرینکن در هرمزگان طی هفت سال گذشته 

۱۳۹۹/۰۸/۱۵ - ۱۱:۳۹:۴۸
کد خبر: ۱۰۸۳۰۴۷
رشد هزار درصدی احداث آبشیرینکن در هرمزگان طی هفت سال گذشته 
معاون وزیر نیرو در امور آب و آبفا  گفت: در سال 92 تمام ظرفیت آبشیرینکن های هرمزگان تنها هشت میلیون متر مکعب بود که تا پایان امسال این رقم به 90 میلیون متر مکعب خواهد رسید.  

به گزارش روابط خبرگزاری برنا در هرمزگان، تقی‌زاده خامسی در آئین افتتاح بزرگترین آبشیرینکن کشور که با حضور ویدیو کنفرانسی رئیس جمهور برگزار شد، با ذکر این نکته که 97 درصد از منابع آبی در دریا قرار دارند، اظهار کرد: با توجه به کمبود آب شیرین، کشورها با تکنولوژی مدرن برای استفاده بهینه از آب دریا اقدام می‌کنند؛ حتی کشورهایی که به اندازه کافی آب شیرین دارند به آب دریا به عنوان یک منبع نگاه می‌کنند.  

وی استفاده از آب دریا را یک الزام دانست و عنوان کرد: با توجه به رشد مصرف آب در حوزه صنعت به سمت استفاده از آب دریا گام خواهیم برداشت.  

معاون وزیر نیرو در امور آب و آبفا  تصریح کرد: آبشیرینکن «بندرعباس» هفتاد و دومین واحد نمک‌زدایی است که بهره‌برداری می‌رسد.  

تقی‌زاده خامسی با بیان اینکه 54 واحد آبشیرینکن در دولت تدبیر امید به بهره‌برداری رسید؛ تصریح کرد: 23 واحد دیگر نیز تا پایان دولت تدبیر و امید به نتیجه خواهد رسید.  

مدیرعامل شرکت مدیریت منابع آب ایران ابراز داشت: در سال 1392 کشور تنها 17 آبشرینکن داشت که با اقدامات انجام شده در حال حاضر این تعداد به 72 مورد رسیده است.

وی با اشاره به جمعیت 800 هزار نفری بندرعباس و خمیر، گفت: آبشیرینکن «بندرعباس»، 15 میلیون متر مکعب از نیاز آب شرب شهر بندرعباس و خمیر تامین خواهد کرد. این 15 میلیون متر مکعب به همراه بخشی از آبشیرینکن 100 هزار متر مکعبی، نیمی از نیاز آبی این دو منطقه را تامین می‌کند.

معاون وزیر نیرو در امور آب و آبفا  ابراز داشت: در سال 92 تمام ظرفیت آبشیرینکن های هرمزگان تنها هشت میلیون متر مکعب بود که تا پایان امسال این رقم به 90 میلیون متر مکعب خواهد رسید.

نظر شما