صورت گرفت؛

بهره برداری از فاز نخست آب شیرین کن خاورمیانه در هرمزگان

۱۳۹۹/۰۸/۱۵ - ۱۲:۳۹:۲۳
کد خبر: ۱۰۸۳۰۸۸
بهره برداری از فاز نخست آب شیرین کن خاورمیانه در هرمزگان
فاز نخست بزرگترین آب شیرین کن خاورمیانه از طریق ویدئو کنفرانس با رئیس جمهور، با حضور  همتی استاندار هرمزگان، خداد غریب پور معاون وزیر صمت و  تقی زاده مشاور و معاون وزیر نیرو به بهره برداری رسید. 

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان، خداد غریب پور در این افتتاح اظهار داشت: میزان سرمایه گذاری این طرح در فاز نخست 21 هزار میلیارد ریال است که در این فاز زمینه اشتغال 120 نفر بطور مستقیم فراهم شده است.

وی افزود: در فاز نخست این طرح با ظرفیت تولید 200 هزار متر مکعب در روز، شیرین سازی و تصفیه آب مصارف صنعتی و معدنی خارج از شبکه های سراسری آبرسانی ، انجام می شود.

غریب پور مزایای این طرح را تأمین آب شرب و صنعت از طریق شیرین سازی آب دریا وکمک به رشد صنعت در استان های کم آب کشور ( استان های هرمزگان، کرمان و یزد) نام برد.

 معاون وزیر صمت و رئیس هیات عامل سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران ،بیان داشت: با راه اندازی این طرح تأمین آب مورد نیاز واحدهای بزرگ در بخش های صنایع، معادن و فولادسازی در استان های هرمزگان، کرمان و یزد و همچنین افزایش رونق اقتصادی در این مناطق را شاهد خواهیم بود.

وی تصریح کرد: فاز دوم این طرح با ظرفیت 200 مترمکعب در روز در مسیر مس سرچشمه تا قبل از پایان سالجاری نیز به بهره برداری خواهد رسید. معاون وزیر صمت اعلام کرد: فاز سوم این طرح، آبرسانی به استان یزد و صنایع معدنی چادرملو خواهد بود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز