مدیرکل آموزش و پرورش هرمزگان خبر داد:

افزایش قبولی دانش آموزان هرمزگانی در بهترین دانشگاهای کشور

۱۳۹۹/۰۸/۱۷ - ۱۲:۰۷:۲۶
کد خبر: ۱۰۸۳۷۹۸
افزایش قبولی دانش آموزان هرمزگانی در بهترین دانشگاهای کشور
مدیرکل آموزش و پرورش استان هرمزگان، از قبولی 75 دانش آموز در رشته های پزشکی و پیراپزشکی و بیش از 70 دانش آموز در رشته های مهندسی بهترین دانشگاههای کشور خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا در  هرمزگان، موسی دادی زاده سرخائی با اشاره به قبولی دانش آموزان مدارس استعدادهای درخشان استان هرمزگان در کنکور ٩٩ اظهار داشت: جمع آوری آمار رسمی قبولی های کنکور نیاز به زمان دارد اما طبق آمار به دست رسیده تا کنون بیش از 200 نفر از 350 دانش آموزان پایه دوازدهم مدارس استعدادهای درخشان در رشته های پر طرفدار قبول شده اند.

وی افزود: در کنکور سال 98 تعداد 153نفر از335 دانش آموز پایه دوازدهم مدارس تیزهوشان وارد دانشگاه شده بودند که در سال جاری این آمار با افزایش چشمگیری به بیش از  200 دانش آموز رسیده است.

دادی زاده با اشاره به قبولی 43 دانش آموز مدارس تیزهوشان در رشته های پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی در کنکور سال گذشته تصریح کرد: در کنکور سال 99 با افزایش 12 نفر، تعداد قبول شدگان مدارس تیزهوشان استان هرمزگان در رشته های پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی به 55 نفر افزایش یافته است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان هرمزگان گفت: در رشته های مهندسی برق، مکانیک، کامپیوتر، معماری وشهرسازی بیش از70 نفر از دانش آموزان مدارس تیزهوشان استان  در بهترین دانشگاههای کشور نیز پذیرفته شده اند و تعداد 20 دانش آموز نیز در رشته های پیراپزشکی وارد دانشگاه شده اند.

دادی زاده افزود: قبولی 5 نفر در رشته دامپزشکی، بیش از 13 نفر در دانشگاه فرهنگیان و همچنین قبولی 33 نفر در رشته های پر طرفدار همچون حقوق ، روانشناسی، تغذیه و سایر رشته ها را در این مدارس داشته ایم.

این مسئول خاطر نشان ساخت: این قبولی ها نتیجه ی توانمندی دانش آموزان هرمزگانی، تلاش معلمان هرمزگانی و همراهی والدین دانش آموزان این مدارس بوده است که از افتخاراتی هستند که در تاریخ این استان ثبت شده است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز