صورت گرفت؛

اجرا طرح نظارت بر کنترل قیمت ها با تشکیل قرارگاه «هفدهم ربیع» در هرمزگان

۱۳۹۹/۰۸/۲۲ - ۰۹:۱۹:۱۸
کد خبر: ۱۰۸۶۵۶۸
اجرا طرح نظارت بر کنترل قیمت ها با تشکیل قرارگاه «هفدهم ربیع» در هرمزگان
با حضور فرمانده سپاه امام سجاد (ع) هرمزگان و معاون امور اقتصادی استانداری استان طرح نظارت بر کنترل قیمت ها و مبارزه با گرانفروشی ها با همراهی بسیجیان در سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان اجرائی شد.
به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان، سردار پاسدار سالاری، در حاشیه نشست هماهنگی و هم افزایی ظرفیت های سپاه و بسیج و دستگاه های نظارتی و اجرایی برای کنترل قیمت ها و مبارزه با گرانفروشی ها و همچنین منویات مقام معظم رهبری، اظهار داشت: این قرارگاه پیام مهمی در راستای خدمت خالصانه به مردم عزیز است.

وی افزود: بنا داریم به فرمان مقام معظم رهبری به کمک دوستان بشتابیم و زمینه تحقق فرمایشات مقام معظم رهبری را عملیاتی کنیم.

سالاری با اشاره به فعالیت بازاریان منصف ، عنوان کرد: در سطح استان بازاریان و کسبه های منصفی هستند که به خوبی بازار را اداره می کنند که در این بین هستند کسانی که به نحوی زمینه سواستفاده را ایجاد می کنند و باعث ملتهب شدن بازار می شوند، که با این افراد بشدت برخورد می شود.

وی اظهار داشت: در هرجایی که مسئولین احساس خلاء در نظام کنند در کنار آنها قرار می گیریم و امیدواریم در این جنگ تمام عیار اقصادی برخی از مشکلات مردم را مرتفع نماییم.

سالاری افزود: در سراسر استان 1398 بسیج محله ای مستقر هستند که با این ظرفیت همه در کنار بازرسان کنترل نظارت و بازرسی، آماده هرگونه همکاری هستیم.

سردار سالاری در ادامه نحوه و ساز وکار مشارکت همه نهادها برای کنترل زودهنگام و مؤثر قیمت‌هایی که بی رویه بالا رفته است از طریق ویدیو کنفرانس با روسای ادارات صنعت، معدن و تجارت شهرستانها تشریح نمود.

فرمانده سپاه هرمزگان در پایان گفت: سپاه ظرفیت های متنوعی در اختیار دارد که باید از این ظرفیتها به خوبی استفاده نماییم و با شکل گیری این قرارگاه بصورت مستمر و روزانه و ضعیت بازار را رصد خواهیم کرد و امیدواریم بتوانیم بخشی از مشکلات مردم را مرتفع و شاهد تعادل قیمت ها باشیم.

معاون امور اقتصادی استانداری هرمزگان در این نشست یکی از ویژگی های بسیج را اخلاص، تقوا، خدمت به محرومین و مردم داری عنوان کرد و افزود: اگر خارج از تفکر بسیجی عمل کنیم بجایی نمیرسیم.

ایرج حیدری افزود: در استان هرمزگان شاهد کمبود اقلام اساسی نیستیم و بازار وضعیت خوبی دارد .

وی با اشاره به نواسانات نرخ ارز گفت: یکی از اصلی ترین مشکلات در جامعه بی ثباتی نرخ ارز است و اولین کسی که به گرانی ها اعتراض دارد خود کسبه و بازاریان هستند و مردم از ما انتظار دارند و امیدواریم شاهد ثبات قیمت ارز باشیم. وی همچنین از حضور سپاه در صحنه ی جنگ اقتصادی تقدیر و تشکر نمود.

در ادامه رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان ضمن یاد و خاطره بازرسانی که در جریان کرونا جانشان را از دست داده اند افزود: با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری در سطح کشور و استان امیدواریم با اجرای طرح نظارت بر کنترل قیمت ها در قالب قرارگاه هفدهم ربیع الاول بتوانیم نظارت بیشتری صورت بگیرد و با تقویت نظارت و همکاری بسیج استان نتیجه مدنظر مقام معظم رهبری را بتوانیم به سرانجام برسانیم.

خلیل قاسمی اظهار داشت: با تشکیل قرارگاه هفدهم ربیع الاول نقشه راه بازرسی و نظارت از امروز در کل استان، با همدلی و همراهی کلیه ارکان تشکیل و قیمت های مصوب مورد نظر ستاد تنظیم بازار، با هماهنگی حوزه تولید از روز شنبه در استان اجرایی شود.

قاسمی در ادامه ضمن اشاره به تفاهم نامه همکاری منعقد شده اظهار داشت: در طرح همیاران بازرسی پس از آموزش به بسیجیان ، با بازرسان سازمان صمت در امر بازرسی در سطح بازار ورود خواهند کرد.

وی در پایان تصریح کرد: گزارشهای مربوط به «عدم درج قیمت، گرانفروشی، احتکار و غیره» که از طریق سامانه 124 از آحاد مردم دریافت شده است در اولویت بازدیدهای میدانی است.

 

نظر شما