رئیس بندر مرکزی و شیلات شهرستان جاسک خبر داد :

آغاز تخلیه لنج های صیادی آبهای دور در جاسک

۱۳۹۹/۰۸/۲۵ - ۱۰:۴۷:۵۵
کد خبر: ۱۰۸۷۹۰۱
آغاز تخلیه لنج های صیادی آبهای دور در جاسک
رئیس بندر مرکزی و شیلات شهرستان جاسک با بیان اینکه تخلیه لنج های صیادی آبهای دور در جاسک آغاز گردیده است گفت: جاسک در بهره برداری از آبهای دور در استان هرمزگان پیشرو است .

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان،امید زارعی با بیان اینکه ماهی‌های صید شده تأمین کننده مواد اولیه کارخانه‌های تن ماهیان کشور است افزود: صید تن ماهیان در آب‌های دور از شهریور هر سال آغاز می‌شود و تا پایان اردیبهشت ادامه دارد .

وی با اشاره به اینکه هرشناور آبهای دور 25 نفر اشتغال زایی مستقیم ایجاد میکند گفت: هر شناور بسته به ظرفیتش تا 200 تن صید در هر دوره 2 ماهه با خود به همراه می آورد که حدود  8 تا 12هزار تن صید سالیانه این شناورهاست .

زارعی تعداد شناورهای آبهای دور شهرستان جاسک در این دوره از صید را  15 فروند خواند و گفت:در هر دوره صید قبل از عزیمت به دریا هر شناور تا 150 میلیون تومان مایحتاج خود را از بازار جاسک تامین میکند که رونق در اصناف مختلف جاسک را به دنبال دارد .

رئیس بندر مرکزی و شیلات شهرستان جاسک با بیان اینکه صید در دریای عمان و اقیانوس هند و سواحل دور ایران صورت می پذیرد گفت:در سال 99 تاکنون حدود چهار هزار تن صید توسط لنج های صیادی آبهای دور شهرستان جاسک صورت گرفته است .

زارعی با بیان اینکه شهرستان جاسک با صید بالغ بر 55 هزار تن انواع آبزیان نقش مهمی در صید و صیادی استان دارد خاطر نشان شد: شیلات به عنوان پیشران توسعه اقتصادی و اشتغال همواره در شهرستان جاسک در سال های اخیر معرفی شده است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز