رییس کل دادگستری استان هرمزگان خبر داد:

توقیف دو فروند کشتی متخلف صید ترال در جاسک

۱۳۹۹/۰۸/۲۵ - ۱۱:۱۶:۰۰
کد خبر: ۱۰۸۷۹۴۱
رییس کل دادگستری استان هرمزگان از توقیف دو فروند کشتی متخلف صید ترال و کشف هزار و ۵۰۰ کیلوگرم انواع آبزیان در شهرستان جاسک خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان،صالحی در تشریح جزئیات این خبر اظهار داشت: در راستای پیگیری و نظارت بر حقوق عامه و با هماهنگی مقام قضایی، مرزبانان پایگاه دریابانی بندر جاسک ضمن شناسایی دو فروند کشتی صید ترال، در اقدامی ضربتی بلافاصله شناور‌های مذکور را توقیف و متخلفین را بازداشت کردند.

وی یادآور شد: مرزبانان در بازرسی از این شناور‌ها یک هزار و ۵۰۰ کیلوگرم انواع ماهی قاچاق و یک توپ تور صیادی غیرمجاز ترال را کشف کردند.

صالحی با بیان اینکه در این رابطه ۳۲ متهم دستگیر شدند، تصریح کرد‌: برای متهمان به منظور تکمیل روند تحقیقات و سیر مراحل دادرسی پرونده قضایی تشکیل شده است.

رییس کل دادگستری استان هرمزگان یادآور شد: در پی سفر پرخیر و برکت ریاست قوه قضائیه به هرمزگان در مهرماه ۱۳۹۸ و دستور ویژه به منظور حفظ ذخیره آبزیان و تحقق آرزوی دیرینه صیادان برای جلوگیری از صید بی رویه و غیر مجاز ترال، بیش از یکسال است که مبارزه بی امان با این نوع صید مخرب به صورت مستمر در دستور کار دستگاه قضایی استان هرمزگان قرار گرفته و در همین راستا در این بازه زمانی، ده‌ها کشتی صید ترال توقیف و برای متخلفین پرونده قضایی تشکیل شده است.

علی صالحی در خاتمه بر عزم جدی دستگاه قضایی استان هرمزگانی در مقابله با صید غیرمجاز ترال به موازات حمایت از صیادان بومی تأکید کرد.

نظر شما