مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی هرمزگان خبرداد:

پرداخت ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال تسهیلات مشاغل خانگی

۱۳۹۹/۰۹/۰۲ - ۱۰:۴۵:۴۵
کد خبر: ۱۰۹۱۵۷۴
پرداخت ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال تسهیلات مشاغل خانگی
مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی هرمزگان به تشریح عملکرد و برنامه های انجام شده در حوزه صنایع دستی شهر ملی گلابتون دوزی پرداخت.

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان، رضا برومند  با اشاره به اینکه شهر بندرلنگه نمادی از نمادی از فرهنگ و هنر استان هرمزگان در سطح ملی است، گفت:بعد از ثبت شهر بندرلنگه به عنوان شهر گلابتون در سطح ملی، پرونده ثبت جهانی آن را آماده کردیم که به دلیل شیوع ویروس کرونا داوری بین المللی به تعویق افتاده است.

وی با بیان اینکه حمایت و شناسایی صنعتگران صنایع دستی یکی از برنامه های ما در بخش صنایع دستی است، افزود:4 مرکز آموزش، اشتغال و تولید صنایع دستی در سطح شهرستان بندرلنگه در بنادر کنگ، حمیران، معلم و مقام راه اندازی شده است.

برومند افزود: همچنین در سطح در شهرستان بندرلنگه 1900 نفر صنعتگر صنایع دستی شناسایی شده که برای آنها کارت صنعتگری صادر شده است.

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی هرمزگان با اشاره به اینکه یکی از اصلی ترین مطالبات صنعتگران و هنرمندان صنایع دستی بیمه بوده است، ادامه داد: به همین منظور با هماهنگی دستگاههای مرتبط در شهرستان بندرلنگه تاکنون 140 نفر تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی، بیمه اجتماعی روستاییان، کشاورزان و عشایر قرار گرفته اند.

برومند در خصوص اعطای تسهیلات مشاغل خانگی به صنعتگران شهرستان بندرلنگه گفت: از ابتدای سال جاری 2 میلیارد و 500 میلون ریال از اعتبارت مشاغل خانگی به صنعتگران این شهرستان پرداخت شده است.

نظر شما