در راستای تحقق جهش تولید صورت گرفت؛

تامین آب بیش از ۱۲۹۰ هکتار از اراضی دشت‌های جگین و یکدار

۱۳۹۹/۰۹/۰۴ - ۰۸:۰۹:۱۸
کد خبر: ۱۰۹۲۶۳۵
معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای هرمزگان، از تامین آب بیش از 1290 هکتار از اراضی دشت‌های جگین و یکدار در سال زراعی جدید خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان،جمشید عیدانی با اعلام این خبر اظهار کرد: آب پس از رها شدن از سد جگین، 75 کیلومتر را طی می‌کند تا به مخزن بند انحرافی برسد و پس طی شش کیلومتر از طریق پمپاژ به اراضی شبکه جگین می‌رسد.

وی با ذکر این نکته که تامین آب اراضی دشت جگین در دو فاز به صورت موازی در حال انجام است، عنوان کرد: با اتمام فاز اول امکان کشت در بیش از 2 هزار و 200 هکتار اراضی فراهم می‌شود.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه در مجموع دو فاز تامین آب سه هزار و 100 هکتار انجام می‌شود، تصریح کرد: در حال حاضر قرار داد تامین آب 755 هکتار از اراضی فاز یک و 142 هکتار از فاز 2 منعقد شده است.

عیدانی با ذکر این نکته که توانایی تامین آب 300 هکتار از اراضی دشت یکدار وجود دارد، ابراز داشت: تامین آب 100 هکتار از مزارع کنار کانال سرپوشیده نیز انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه سطح زیر کشت نسبت به توان تامین آب کمتر است، خاطرنشان کرد: شرکت آب منطقه‌ای هرمزگان این توانایی را دارد که آب بیش از چهار هزار هکتار از اراضی منطقه را تامین کند.

معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای هرمزگان پتانسیل آبی استان هرمزگان را در خدمت جهش تولید دانست و گفت: افرادی که قصد سرمایه‌گذاری در حوزه کشاورزی را دارند می‌توانند پس از انعقاد قرارداد به سرعت اقدام به کشت کنند.

عیدانی با اشاره به اقدامات سازه‌ای این عملیات، اظهار کرد: در حال حاضر در شبکه آبیاری جگین، ایستگاه‌های پمپاژ، کانال‌های انتقال آب، جاده بین مزارع و سکونت‌گاه‌های کارگری با بالاترین کیفیت در حال بهره‌برداری هستند که ظرفیت‌های خوبی را برای سرمایه‌گذاری فراهم کرده است.

وی عنوان کرد: اراضی این مجموعه تسطیح شده است و از نوع اراضی زراعی کلاس یک محسوب می‌شود که از کیفیت مناسبی برخوردار است.

این مقام مسئول در پایان گفت: از کشاورزان محترم و پرشور که با تمام قوا در راستای تحقق فرمایش مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) گام برداشتند و به سرعت برای انجام فرایند اداری این طرح تامین آب اقدام کردند قدردانی می‌کنم.

 

نظر شما