آخرین و جدیدترین آمار کرونایی استان هرمزگان تا ۱۰ آذر ۹۹

۱۳۹۹/۰۹/۱۰ - ۱۰:۴۱:۴۵
کد خبر: ۱۰۹۵۸۵۸
آخرین و جدیدترین آمار کرونایی استان هرمزگان تا ۱۰ آذر ۹۹
رییس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: از ابتدای شیوع کووید ۱۹ تا ابتدای آذرماه یک هزار و ۴۱۳ نفر از نیروهای بهداشت و درمان استان مبتلا به این ویروس شدند.

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان، حسین فرشیدی اظهار داشت: نیروهای بهداشت و درمان در خط مقدم مقابله با کرونا قرار دارند و برای نجات جان همنوعان خود به کرونا مبتلا شدند و تاکنون چهار نفر از نیروهای این بخش در هرمزگان به شهادت رسیدند.

وی تصریح کرد: اصلی ترین دلیل ابتلای نیروهای درمان به ویروس کرونا، مواجهه بالای آنها با بیماران کرونایی است و امیدواریم مردم با رعایت توصیه‌های بهداشتی و ماندن در خانه‌ها به نیروهای بهداشتی و درمانی در ریشه کنی کرونا کمک کنند.

طرح جامع محدودیت‌های کرونایی با هدف صیانت از سلامت مردم و کمک به قطع زنجیره انتقال کرونا از یکم آذرماه در استان هرمزگان همزمان با سراسر کشور آغاز شده است.

هم اکنون شهر بندرعباس مرکز استان هرمزگان در وضعیت قرمز از نظر ابتلا به کرونا قرار دارد و شهرهای بستک، حاجی آباد، پارسیان، کیش، قشم، بندرخمیر و رودان در وضعیت نارنجی و شهرهای ابوموسی، بشاگرد، بندرلنگه، جاسک، میناب و سیریک در وضعیت زرد هستند و فعالیت‌ها و محدودیت‌های کرونایی نیز در این مناطق براساس مصوبه‌های ستاد مقابله با کرونا در حال اجرا و انجام است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان با اشاره به مشارکت خوب مردم استان در اجرای این طرح، گفت: بر اساس گزارش وزارت بهداشت، استان هرمزگان و یزد به عنوان دو استان موفق در هفته نخست طرح محدودیت تردد و پیشگیری از کووید ۱۹ با موفقیت ۹۶ درصدی معرفی شدند.

فرشیدی با بیان اینکه نتایج مثبت طرح محدودیت‌های کرونایی در دو تا سه هفته آینده به خوبی مشخص می‌شود، افزود: انتظار داریم روند کنترل ویروس کرونا در هرمزگان با مشارکت خوب مردم ادامه پیدا کند تا شاهد کاهش موارد ابتلا، بستری و در نهایت مرگ و میر ناشی از کرونا باشیم.

رییس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان در خصوص آخرین آمار ابتلا به کرونا در استان گفت: در حال حاضر ۱۹۲ بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های استان بستری هستند که از این تعداد ۵۳ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند که حال ۱۵ نفر از آنها وخیم است.

به گفته فرشیدی ۲۰ بخش عادی با ۴۰۵ تخت و ۱۵ بخش ویژه با ۹۰ تخت در هرمزگان به بیماران کرونایی اختصاص دارد.

وی بازه سنی بیماران سرپایی مبتلا به کرونا در هرمزگان را در محدوده ۴۰ تا ۴۵ سال، بیماران بستری ۵۰ تا ۵۳ سال و فوتی‌ها را بالای ۶۰ سال اعلام کرد.

این مقام مسوول خاطرنشان کرد: در ۲۴ ساعت گذشته دو بیمار دیگر نیز در استان هرمزگان به دلیل ابتلا به کرونا جان خود را از دست دادند و شمار فوتی‌های کرونا در استان به ۹۰۸ نفر رسید.

فرشیدی مهمترین دلیل ابتلا به کرونا را نزدن ماسک، حضور در دورهمی ها و جشن‌های خانوادگی و رعایت نکردن بهداشت فردی عنوان کرد و گفت: متاسفانه با وجود هشدارهای بسیار هنوز برخی‌ها خطر کرونا را جدی نگرفته و با سهل انگاری در رعایت پروتکل‌های بهداشتی، سلامت خود و دیگران را به خطر می‌اندازند.

این متخصص قلب و عروق تاکید کرد: افراد در صورت داشتن علایم شدید تب، سرفه، بدن درد، کوفتگی وتنگی نفس، در اسرع وقت به بیمارستان مراجعه کنند تا زمان طلایی برای درمان بیماری از دست نرود.

رییس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان اظهار داشت: همه ما باید برای قطع زنجیره کرونا مسئولانه رفتار کنیم و اجازه ندهیم که با بی توجهی ما به رعایت مسایل بهداشتی، دیگران بیمار و گرفتار شوند.

نظر شما
پرونده ویژه