معاون دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان خبر داد:

نجات جان سه صیاد پس از تلاشی ۹ ساعته درآبهای جنوب کیش

۱۳۹۹/۰۹/۱۲ - ۰۹:۱۸:۱۰
کد خبر: ۱۰۹۷۱۰۶
نجات جان سه  صیاد پس از تلاشی ۹ ساعته درآبهای جنوب کیش
معاون دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان، گفت: پس از 9 ساعت پایش دریایی توسط مرکز جستجو و نجات دریایی استان و ارگان های منطقه (دریابانی و ندسا) یک فروند قایق صیادی مفقودی در 45 مایلی جنوب کیش یافته و همه ای سرنشینان آن در سلامت کامل به آغوش خانواده بازگشتند.

به گزارش خبرگزاری برنا در  هرمزگان، اسماعیل مکی زاده در خصوص جزئیات عملیات جستجو و نجات دریایی سه صیاد مفقود شده در گستره آبی غرب استان هرمزگان اظهار داشت: شامگاه 10 آبانماه  طی تماس از سوی مسئولین شیلات بندرکنگ گزارش مبنی بر مفقود شدن یک فروند قایق صیادی با سرنشینان به مرکز جستجو نجات دریایی استان اعلام شد .

وی افزود: پس از وصول این گزارش بلافاصله مرکز جستجو و نجات دریایی استان وارد عمل شده و با توجه به عدم وجود یک موقعیت مشخص از مفقود شدگان، شناور  ناجی  19، تیم های متعدد همیار ناجی و ارگان های منطقه از جمله دریابانی و ندسا بر اساس زون بندی و طرح جستجوی ابلاغی به محل های احتمالی اعزام شدند .

مکی زاده با بیان اینکه پس از تلاشی نه ساعته  توسط همه تیم های اعزامی قایق صیادی مفقودی خوشبختانه شناسایی شد تصریح کرد: این قایق که به دلیل نقص فنی در موتور و جریان آب  به مایلها دورتر از صید گاه رانده شده بود  توسط ناجی 19 در 45 مایلی جنوب جزیره کیش  یافترگردید و سه سرنشین آن در صحت و سلامت کامل به این جزیره منتقل شدند .

معاون دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان عدم در دسترس بودن تلفن همراه دو صیاد، تاریکی شب، عدم آگاهی از موقعیت شناور  و همچنین جابجایی جریان آب را از جمله  عواملی برشمرد که این عملیات جستجو و نجات دریایی را در همسنجی باعملیاتی مشابه با دشواری روبرو کرده بود .

شایان ذکر است؛  14 جزیره را تحت پوشش خود داشته و از 36 ایستگاه همیار ناجی و 8 فروند شناور ناجی برای انجام عملیات های جستجو و نجات دریایی در این پهنه آبی بهره می برد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز