معاون امور معادن و صنایع معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان خبر داد:

رشد ۱۲ درصدی صدور گواهی کشف در هرمزگان طی هشت ماهه سال ۹۹

۱۳۹۹/۰۹/۱۳ - ۰۸:۳۷:۳۵
کد خبر: ۱۰۹۷۶۴۲
رشد ۱۲ درصدی صدور گواهی کشف در هرمزگان طی هشت ماهه سال ۹۹
معاون امور معادن و صنایع معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان، با اشاره به رشد 12 درصدی صدور گواهی کشف در هشت ماهه اول سال99 نسبت به سال گذشته افزود: 10 فقره گواهی کشف در 8 ماهه نخست سال 99 صادرشده است.

به گزارش خبرگزاری برنا در  هرمزگان، ابراهیم سعدینی گفت: در سال 99 شاهد رشد صدور مجوزهای معدنی در بخش معدن بوده ایم.

وی اظهار داشت: در زمینه شاخص ذخیره قطعی گواهی کشف نیز طی8 ماهه ابتدایی سالجاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته از لحاظ ذخیره قطعی کشف شده رشد 69 درصدی و از لحاظ هزینه عملیات اکتشاف رشد 65 درصدی داشته است.

معاون امور معادن و صنایع معدنی سازمان افزود: 29 هزار کیلومتر مربع از مساحت استان برای شناسایی پتانسیل های معدنی و بهره گیری از ظرفیت معادن در زمینه توسعه مناطق کمتر توسعه یافته و ایجاد اشتغال پایدار تحت عنوان پهنه اکتشافی در دست مطالعه و پی جویی قرار گرفت.

وی تصریح کرد: این پهنه ها شامل پهنه کوهشاه احمدی به وسعت 2 هزار و 177 کیلومتر مربع، پهنه بشاگرد به وسعت 5 هزار و 669 کیلومتر مربع، پهنه اکتشافی فین- باغات به مساحت 6 هزار و 448 کیلومتر مربع، پهنه اکتشافی هرمزگان به وسعت 11 هزار و 313 کیلومتر مربع و پهنه زون یازده به وسعت 3 هزار و 76 کیلومتر مربع است.

سعدینی افزود: با اتمام فاز پی جویی و شناسایی پهنه های کوهشاه احمدی و بشاگرد پس از درج مناطق امید بخش معرفی شده از سوی سازمان ایمیدرو به عنوان مجری اکتشاف پهنه جهت صدور پروانه اکتشاف و انجام مراحل اکتشاف تکمیلی صورت گرفته و مابقی پهنه در سامانه کاداستر معادن آزاد گردید.

وی بیان داشت: پهنه های اکتشافی فین- باغات و زون یازده نیز گزارشات مربوط به اتمام فاز پی جویی و شناسایی از سوی مجری اکتشاف پهنه ارائه گردیده که با توجه به اکتشافات اولیه صورت گرفته تعداد 8 محدوده امید بخش در پهنه فین- باغات به مساحت کلی 165 کیلومتر مربع که شامل 5 محدوده جهت انجام اکتشاف تکمیلی جهت کانسارهای فلزی به مجری پهنه واگذار و تعداد 3 محدوده نیز به منظور درج در لیست مزایده های سازمان پیشنهاد گردیده است.

معاون امور معادن و صنایع معدنی سازمان افزود: پهنه یاد شده نیز پس از سیر مراحل قانونی مربوطه و اخذ موافقت وزارت پس از درج مناطق امید بخش یاد شده مابقی پهنه نیز با اطلاع رسانی قبلی آزاد سازی می شود.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز