رییس سازمان جهادکشاورزی هرمزگان در بازدید از طرح ۳۷۵۰هکتاری آبیاری نوین اراضی کشاورزی میناب مطرح کرد:

تحول در توسعه کشاورزی و رونق اقتصادی با اجرای آبیاری نوین

۱۳۹۹/۰۹/۱۶ - ۰۹:۵۶:۳۷
کد خبر: ۱۰۹۸۹۹۰
رییس سازمان جهادکشاورزی هرمزگان، گفت : با اجرای طرح ۳۷۵۰هکتاری آبیاری نوین اراضی کشاورزی میناب، تحول عظیمی در توسعه کشاورزی ، رونق اقتصادی در منطقه و تامین امنیت غذایی بوجود آمده است.

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان، علی باقرزاده همائی در بازدید از پروژه 3700 آبیاری نوین در شاخه شمالی میناب که با همراهی فریدون همتی استاندار هرمزگان، حسین رئیسی نماینده شرق هرمزگان در مجلس شورای اسلامی، مجید سلحشور سرپرست فرمانداری ویژه میناب و جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی انجام شد، اظهار کرد: با اجرای  طرح ۳۷۵۰هکتاری آبیاری نوین اراضی کشاورزی میناب، تحول عظیمی در توسعه کشاورزی ، رونق اقتصادی در منطقه و تامین امنیت غذایی بوجود آمده است.

وی با اشاره به اینکه با انتقال و تخصیص حقابه پایدار از سد شمیل، طراحی و اجرای شبکه آبیاری نوین در سطح 3 هزار و 754 هکتار از اراضی پایاب شاخه شمالی شبکه میناب با اعتباری بالغ 90 میلیارد انجام شده است، ادامه داد: این طرح با هدف ساماندهی، تجهیز و توسعه سامانه های نوین آبیاری در راستای بهره برداری بهینه از منابع آبی و توسعه کشاورزی در اراضی تعاونی تولید تیرور و بخشی از اراضی تعاونی گوربند پایه گذاری و اجرا شده است.

رییس سازمان جهادکشاورزی هرمزگان با بیان اینکه طرح احیای دشت میناب به سه شاخه شمالی ، مرکزی و جنوبی تقسیم می شود که شامل اجرای پروژه های تسطیح نسبی ، تجهیز و نوسازی اراضی است، تاکید کرد: تجهیز سه هزار و ۷۵۰هکتار از اراضی دشت میناب به سیستم نوین آبیاری، ۸۵ درصد بهره‌وری آب را به دنبال داشته است.

باقرزاده با اشاره اینکه عملیات اجرایی فاز اول پروژه شبکه آبیاری تحت فشار دشت میناب از اسفندماه سال 96 آغاز شده است، ابراز داشت: مساحت پروژه 3 هزار و 750 هکتار بوده که با اتمام این پروژه برای 750 نفر اشتغالزایی صورت گرفته است.

باقرزاده در پایان به انواع کشت محصول در اراضی شاخه شمالی دشت میناب اشاره داشت و افزود: محصولات سبزی، صیفی ، گندم، جو، دانه های روغنی و ذرت در اراضی شاخه شمالی دشت میناب کشت می شود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز