معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان خبر داد:

انجام آزمایشات مولکولی آنفولانزا در هرمزگان

۱۳۹۹/۰۹/۱۶ - ۱۰:۲۱:۳۷
کد خبر: ۱۰۹۹۰۰۹
انجام آزمایشات مولکولی آنفولانزا در هرمزگان
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان، از ایجاد و راه اندازی آزمایش تشخیص مولکولی آنفولانزا در آزمایشگاه مرجع بهداشت خبر داد.

به گزارش خبر گزاری برنا در هرمزگان، محمود حسین پور گفت: با توجه به پیش بینی های صورت گرفته در خصوص شیوع احتمالی بیماری آنفولانزا در پاییز و زمستان معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان با فراهم آوردن زیر ساخت های لازم جهت این مهم در شهریور ماه سال جاری آمادگی آزمایشگاه مرجع بهداشت استان را جهت راه اندازی آزمایش تشخیص مولکولی آنفولانزا به وزارتخانه اعلام کرد.

وی با اشاره به حساسیت موضوع و جهت ارزیابی صلاحیت این آزمایشگاه، برنامه مهارت آزمایی از سوی مرکز ملی آنفولانزا به عنوان آزمایشگاه مرجع کشوری تشخیص آنفولانزا برای این آزمایشگاه انجام و پس از کسب امتیاز کامل در این برنامه تایید صلاحیت آزمایشگاه مرجع معاونت بهداشتی از سوی مرکز ملی آنفولانزا و آزمایشگاه مرجع سلامت اعلام شد.

مسئول امور آزمایشگاه های معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: ایجاد آزمایشگاه جامع مولکولی جهت تشخیص و انجام آزمایشات مولکولی آنفولانزا اقدام بسیار ارزشمندی است که توسط معاونت بهداشتی صورت گرفت و آزمایشگاه در فضایی با شرایط کاملا استاندارد آماده ارائه خدمات در راستای نظام مراقبت بیماریها می باشد.

معصومه موسی زاده پاسخ دهی زود هنگام، شناسایی سریع بیماران، شروع اقدامات درمانی مناسب و به موقع را از مهم ترین مزایای راه اندازی این آزمایشگاه بیان کرد.

وی تصریح کرد: از ابتدای بحران تاکنون 4 آزمایشگاه کووید در استان هرمزگان راه اندازی شده است. و در مجموع تاکنون بیش از 100چهار هزار تست ازمایشگاهی مولکولی کووید 19 انجام شده است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز